پلتفرم کوسواپ در یک حمله هکری 150 هزار دلار از دست داد

پلتفرم کوسواپ مورد حمله هکری قرار گرفت و 150 هزاردلار به سرقت رفت

به‌گفته تیم کوسواپ (CowSwap)، هکرها از نقص کد در قرارداد پرداخت این پلتفرم استفاده کرده و 150000 دلار را از به سرقت برده‌اند. مبلغ از دست‌رفته از کارمزدهای تراکنش جمع آوری شده توسط کوسواپ بوده‌است.

کوسواپ اولین پلتفرم معاملاتی است که بر روی نسخه دوم ناسیس پروتکل (Gnosis Protocol v2) مبتنی بر اتریوم ساخته‌شده‌ است. این پلتفرم به کاربران امکان خرید و فروش توکن‌ را در یک استخر نقدینگی به‌صورت همتابه‌همتا و بدون کارمزد می‌دهد. کوسواپ مخفف Coincidence of Wants به معنای تطابق دو طرفه است. این مدل معاملات شبیه معاملات P2P بوده و یک طرف معامله به‌صورت مستقیم دارایی خود را برای طرف دیگر معامله می‌فرستد. بنابراین هیچ لغزش قیمتی یا کارمزد تراکنشی در کار نیست. اما اگر طرف اول معامله نتواند طرف دیگر را پیدا کند، تراکنش به صورت بازارساز خودکار (AMM) انجام می‌شود.

خبر خوب این است که در این هک، سرمایه کاربران به سرقت نرفته است. تیم کوسواپ در بیانیه‌ای اعلام کرد کاربران در مورد تراکنش‌های خود نگران نباشند و افزودند در حال بررسی این هک هستند و تمام تلاش خود را برای جلوگیری از سرقت‌های این چنینی انجام خواهند داد.

منبع newsbtc.com

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.