ایلان ماسک، منابع خبری روسیه را مسدود نخواهد کرد

ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت‌های اسپیس‌ایکس و تسلا، در توییتی اعلام کرد که برخی از مقامات از استارلینک خواستند که منابع خبری روسی را مسدود کند. با این حال ماسک گفت، این کار را نخواهد کرد مگر به زور اسلحه!

گفتنی است که استارلینک پروژه‌ای از شرکت اسپیس‌ایکس است که با ماهواره‌های مدار پایینی قصد دارد اینترنت با کیفیت و پرسرعت را از طریق ماهواره در اختیار مردم بگذارد. بسیاری از مردم در توییتر ماسک را به دلیل تسلیم نشدن به دربرابر خواست‌های دولت تحسین کردند. پارلمان روسیه این هفته لایحهٔ سانسور شدیدی را برای پیگرد قانونی هر کسی که “اخبار نادرست” را در مورد ارتش روسیه منتشر می‌کند، تصویب کرد که مجازات‌ آن به مراتب از جریمه نقدی تا ۱۵ سال حبس دسته‌بندی می‌شود. طبق این لایحه، معترضان جنگ و کسانی که خواستار تحریم‌های خارجی علیه روسیه هستند نیز تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرند. بهتر است بدانید که اخبار نادرست به چیزی اطلاق می‌شود که به طور رسمی توسط کرملین تایید نشده باشد.

علاوه بر این رگولاتورهای رسانه‌ای روسیه راسکامنزور (Roskomnadzor)، دستورالعمل های سختگیرانه‌ای را برای پوشش اخبار اوکراین و ارتش روسیه صادر کرده است. برای مثال، توصیف حملات به اوکراین به عنوان «تهاجم» یا «جنگ» ممنوع است. در عوض، آن‌ها را باید «عملیات نظامی ویژه» نامید.

منبع: bitcoin.com

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/iranital/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420