هش ریت بیت کوین بزرگترین افت خود را از زمان ممنوعیت استخراج در چین تجربه می‌کند

هش ریت بیت کوین بزرگترین افت خود را از زمان ممنوعیت استخراج در چین تجربه می‌کند

داده‌های آن‌چین نشان می‌دهد که میانگین هش ریت استخراج بیت کوین در ۷ روز اخیر شاهد بزرگترین افت خود از زمان ممنوعیت چین در سال ۲۰۲۱ تا به امروز بوده‌است.

«هش ریت ماینینگ» به مقدار کل قدرت محاسباتی‌ای اشاره دارد که ماینرها به شبکه بیت کوین اختصاص داده‌اند. از این معیار برای نمایش مستقیم وضعیت استخراج‌کنندگان BTC استفاده می‌شود. وقتی رقم هش ریت افزایش می‌یابد یعنی ماینرهای جدید دست به کار شده‌اند تا به استخراج بیت کوین بپردازند. کاهش آن نیز نمایانگر افت فعالیت ماینرهای فعلی می‌باشد.

در حال حاضر کاهش هش ریت احتمالاٌ به دلیل نگرانی درباره سودآوری پس از رویداد هاوینگ ۲۰۲۴ است. این رویداد باعث کاهش درآمد ماینرها شده‌است زیرا پاداش‌های استخراج را از 6.25 واحد BTC به 3.12 واحد رسانده‌است. به همین دلیل برخی از ماینرها در حال قطع ارتباط از شبکه هستند.

هش ریت بیت‌کوین به‌تازگی به بالاترین حد خود در تمام دوران رسیده‌بود، اما از آن زمان تقریبا ۱۴ درصد کاهش یافته‌است. به طور دقیق اوج هش ریت 657.2 تراهش در ثانیه بود، اما اکنون به 566.8 TH/s کاهش یافته‌است.

اگرچه سقوط مشابهی در هش ریت به دلیل ممنوعیت استخراج در چین در سال ۲۰۲۱ رخ داد، اما مشخص نیست که آیا کاهش فعلی به پایین‌ترین حد خود رسیده است یا اینکه حتی می‌تواند از ابعاد سقوط سال ۲۰۲۱ فراتر رود.

منبع: bitcoinist.com

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.