قیمت بیت کوین به بالای 71000 دلار رسید؛ علت چیست؟

قیمت بیت کوین به بالای 71000 دلار رسید؛ علت چیست؟

قیمت بیت کوین با افزایشی 2.9 درصدی نسبت به 24 ساعت گذشته، به نزدیکی اوج همیشگی خود رسیده‌است. این ارز دیجیتال با ثبت 71200 دلار به بالاترین قیمت خود از 21 ماه می است.

به نظر می‌رسد که این افزایش قیمت عمدتاً ناشی از جریان‌های قوی ورود سرمایه به ETFهای بیت کوین ایالات متحده است. درواقع این بخش شانزدهمین روز متوالی ورودی خالص خود را تجربه می‌کند.

روز گذشته به تنهایی این ETFها شاهد ورودی سرمایه 886.6 میلیون دلاری بودند. در این بین صندوق شرکت فیدلتی (Fidelity) با 378.7 میلیون دلار پیشتاز بود که رکورد جدیدی را برای صندوق ثبت کرد. بلک‌راک هم خیلی عقب نمانده بود و ورودی قابل توجهی به اندازه 274.4 میلیون دلار داشت. ورودی سایر شرکت‌ها شامل آرک اینوست با 138.7 میلیون دلار، بیت‌وایز با 61 میلیون دلار و گری‌اسکیل و ون‌اک به ترتیب با ثبت 28.2 میلیون دلار و 4 میلیون دلار بودند.

علاقه پایدار به ETFهای بیت کوین را با بررسی بیشتر صندوق شرکت بلک‌راک بهتر متوجه می‌شویم. این ETF ر.ز گذشته توانست از مجموع سرمایه 20 میلیارد دلار فراتر برود و رکورد جدیدی را از نظر زمان رسیدن به این مبلغ در بین تمام ETFها شکست. این رکوردشکنی نشان‌دهنده اشتیاق قابل توجه سرمایه‌گذاران به این بخش جدید است.

علیرغم این جریان مثبت سرمایه، بیزانتین جنرال، یک تحلیلگر برجسته ارزهای دیجیتال، عنوان کرد که افزایش قیمت می‌توانست بارزتر باشد. وی بر وجود عرضه غیرفعال قابل توجه در این صندوق‌های اسپات تاکید کرد که احتمالاٌ مانع افزایش قیمت مقتضی می‌شوند.

منبع: www.newsbtc.com

برچسب‌ها
بیت کوین

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.