دو محقق سایبری توانستند با سفر در زمان 3 میلیون دلار بیت کوین را قفل‌گشایی کنند

دو محقق سایبری توانستند با سفر در زمان 3 میلیون دلار بیت کوین را قفل‌گشایی کنند

دو محقق سایبری به یک کاربر ناشناس کمک کرده‌اند تا 43.6 واحد بیت کوین را که 11 سال پیش دسترسی به آن‌ها را از دست داده‌بود، بازیابی کند.

بر اساس یک ویدیوی یوتیوب که جزئیات این حادثه را شرح می‌دهد، محقق جو گراند و دوستش برونو توانستند با سفر در زمان یک برنامه تولیدکننده پسورد را مهندسی معکوس کنند. این برنامه که روبوفورم (RoboForm) نام داشت برای ایجاد رمز عبور بر روی کیف پول حاوی بیت کوین این فرد استفاده‌شده‌بود. اگرچه این روش یک فرآیند بسیار سخت بود، اما به آن‌ها کمک کرد تا دوباره به کیف پول دسترسی پیدا کنند.

این کاربر ناشناس کریپتو، با نام مستعار مایکل، به این دو محقق سایبری گفت که در سال 2013 کیف پول را راه‌اندازی کرده و از روبوفورم برای ایجاد رمز عبور منحصر به فرد آن استفاده کرده‌است. اما باز هم به دلایل امنیتی، او تصمیم گرفت رمز عبور خود را به جای ذخیره در RoboForm در یک فایل رمزگذاری‌شده نگه‌دارد.

مایکل گفت: «در آن زمان، من واقعاً وسواس شدیدی برای امنیت دارایی‌هایم داشتم.» به‌گفته او ارزش دارایی‌هایش در آن سال 5300 دلار بود. متأسفانه، فایل رمزگذاری‌شده حاوی رمز عبور مایکل پس از مدتی خراب شد و او دسترسی به کیف پول را از دست داد.

ماجرای پیداشدن بیت کوین‌ها از طریق سفر در زمان

مایکل برای اولین بار در سال ۲۰۲۲ با گرند تماس گرفت، اما گرند درخواست او را رد کرد. صاحب بیت کوین‌های گم‌شده دست‌بردار نبود و دوباره در ژوئن ۲۰۲۳ تلاش کرد تا با گرند تماسی برقرار کند. این بار، او موفق شد تا توجه گرند را جلب کند و آن‌ها فرآیند بازیابی دارایی‌ها را آغاز کردند.

گراند و برونو دریافتند که روبوفورم یک آسیب‌پذیری در مولد اعداد تصادفی خود دارد. در واقع آسیب‌پذیری هر رمز عبور تولیدشده به تاریخ و زمانی که در رایانه کاربر ایجاد شده‌است متصل می‌کند. اگرچه این باگ در سال 2015 برطرف شد. اما این دو محقق امنیت سایبری استدلال کردند که این باگ حتماً بر تمام رمز عبورهای ایجادشده پیش از آن تاریخ تأثیر گذاشته است.

گرند و برونو از مایکل خواستند تا به یاد بیاورد که رمز عبور را در چه تاریخی‌ساخته و با اینکه به نظر کار دشواری می‌رسید، او در نهایت به یاد آورد که بیت کوین‌هایش را در تاریخ ۱۳ آوریل ۲۰۱۳ به کیف پولش منتقل کرده‌است.

در نهایت آن‌ها با استفاده از پارامترهای زمان و تست مداوم صدها رمز عبور، سرانجام موفق شدند تا رمز عبور صحیحی که در ۱۵ مه ۲۰۱۳ ایجاد شده بود را پیدا کنند.

منبع: cryptopotato

برچسب‌ها
بیت کوین

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.