در آستانه هاوینگ بیت‌کوین، صرافی‌های متمرکز با بحران کمبود نقدینگی این ارز دیجیتال روبرو شده‌اند

در آستانه هاوینگ بیت‌کوین، صرافی‌های متمرکز با بحران کمبود نقدینگی این ارز دیجیتال روبرو شده‌اند

در 90 روز گذشته حدود شصت هزار بیت‌کوین به ارزش بیش از 2 میلیارد دلار از پلتفرم‌های معاملاتی ارزهای دیجیتال خارج شده‌است. در حال حاضر موجودی بیت‌کوین در صرافی‌های متمرکز کریپتو کمی بیش از 2 میلیون دلار است. طبق گزارش اخیر فالکونکس، نوسانات بازار ارزهای دیجیتال به دلیل کمبود نقدینگی تشدید شده‌است.

کریپتو اکسودوس: طی 90 روز بیش از 2 میلیارد دلار بیت کوین از صرافی‌ها خارج شده‌است

تعداد بیت‌کوین‌های موجود در صرافی‌های متمرکز به پایین‌ترین حد در چند سال اخیر رسیده است. در حال حاضر تنها 36000 واحد بیت کوین به قیمت 2 میلیون دلار در این صرافی‌ها موجود می‌باشد.

در بازه زمانی کمتر از یک سال، صرافی‌های حوزه کریپتو شاهد برداشت 477000 واحد بیت‌کوین بودند. طبق گزارش‌ها، تا تاریخ 31 جولای 2023، حدود 2.096 میلیون بیت کوین در این پلتفرم‌های معاملاتی نگهداری می‌شد. این بدان معناست که با نرخ فعلی مبادلات بیت کوین، مبلغ هنگفتی معادل 2 میلیارد دلار یا 60000 بیت کوین از این پلتفرم‌ها خارج شده‌است.

همین امر را می‌توان در مورد تعداد اترهایی که در صرافی‌های متمرکز نگهداری می‌شود نیز گفت. داده‌های وب‌سایت کریپتو کوانت (cryptoquant.com) نشان می‌دهد که در 5 نوامبر 2022، 23.14 میلیون اتر در پلتفرم‌های معاملاتی ارز دیجیتال نگهداری می‌شد. با این حال، در 30 اکتبر 2023، موجودی اتر در این صرافی‌ها  به میزان 14.57 میلیون کاهش یافته‌است. به این معنی که کاربران در کمتر از یک سال، 8.57 میلیون اتر به ارزش 15.64 میلیارد دلار از صرافی‌ها برداشت کرده‌اند. استیبل کوین‌ها نیز برداشت شده یا توسط عرضه‌کنندگان مرکزی بازخرید شده‌اند.

کمبود نقدینگی ممکن است به علت نوسانات اخیر در بازار ارزهای دیجیتال باشد. طبق گزارش فالکونکس با استناد به داده‌های کوین متریکس (Coin Metrics)، حجم نقدینگی بازار کریپتو در سال 2023 به پایین‌ترین حد خود رسیده‌است. با نزدیک شدن به هاوینگ بیت‌کوین، کمبود نقدینگی ممکن است بیشتر هم بشود. در واقع برداشت‌های گسترده از صرافی‌های ارز دیجیتال زمانی اتفاق می‌افتد که کاربران انتظار دارند قیمت توکن‌ها افزایش یابد. از این رو آن‌ها ارزهای دیجیتال خود را به کیف پول‌های شخصی خود انتقال می‌دهند.

منبع

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.