ناسا، با استفاده از بلاکچین سفر خود به ماه را ثابت می‌کند

ناسا، با استفاده از بلاکچین سفر خود به ماه را ثابت می‌کند

اداره ملی هوانوردی و فضایی ایالات متحده (ناسا) و شرکایش قرار است در فوریه 2024 محموله‌ای به نام “مکعب‌‌های‌داده” (data cubes) را به ماه ارسال کنند. اطلاعات هر مکعب‌داده با استفاده از فناوری بلاکچین در روی زمین تأیید خواهد شد.

اغلب مردم فکر میکنند ناسا در مورد ماموریت‌های خود به ماه دروغ می‌گوید

اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، این فناوری یک‌ بار برای همیشه و به‌طور تغییرناپذیری ثابت خواهد کرد که انسان‌ها روی ماه فرود آمده‌اند. مأموریت ناسا قرار است با پرتاب فضاپیمای آرتمیس ۲ در نوامبر ۲۰۲۴ وارد مرحله دوم خود شود. در این ماموریت چهار فضانورد به دور ماه می‌چرخند و سپس به زمین باز خواهند گشت. در واقع ارتمیس 2 آخرین پرتاب آزمایشی سفینه، قبل از اینکه دولت ایالات متحده با آرتمیس 3 دوباره انسان ها را روی سطح ماه قرار دهد، می‌باشد.  آرتمیس ۳ در سال ۲۰۲۵ به فضا ارسال خواهد شد.

شرکای ناسا، به نام لنستار (Lonestar) و آیل آو من (Isle of Man) در طول سفر علمی آرتمیس به ماه، سیستم‌های ذخیره‌سازی خورشیدی را فراهم می‌آورند. گفتنی است مکعب‌داده، یک مستطیل سیاه است که یک ترابایت‌داده را روی خود حمل و از انرژی خورشیدی تغذیه می‌کند.

کورت روزن، رئیس بخش نوآوری در شرکت آیل آو من، انکار نمی‌کند که این ماموریت چالش‌هایی دارد، اما از آن‌ها استقبال می‌کند. وی می‌گوید:« اغلب مردم فکر میکنند ناسا در مورد ماموریت‌های خود به ماه دروغ می‌گوید و اثبات اینکه آنها واقعاً آنجا [روی ماه] هستند، به طرز عجیبی دشوار است.» بر اساس گزارشی از بی‌بی‌سی، مکعب‌های‌داده، اطلاعات را به زمین می‌فرستند و این اطلاعات سپس از طریق بلاکچین به صورت کامل و دستکاری‌نشده تایید می‌شوند.

در پایان باید گفت فناوری بلاکچین نمی‌تواند فرود فضاپیما روی ماه در قرن بیستم را تایید کند. اما قطعا می‌تواند در آینده چنین کاری را انجام دهد.

منبع
برچسب‌ها

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.