ماهواره دوج-۱ در ماه نوامبر سال جاری به فضا فرستاده خواهد شد

ماهواره دوج-۱ در ماه نوامبر سال جاری به فضا فرستاده خواهد شد

گزارشات حاکی از این است که ماهواره دوج-۱ (DOGE-1) بالاخره پس از دو سال تاخیر در ماه نوامبر 2023 به فضا فرستاده‌خواهد شد.

این ماموریت کاربرد ارزهای دیجیتال آن هم فراتر از مدار زمین را نشان می‌دهد

شرکت اسپیس‌ ایکس با مدیریت ایلان ماسک در تاریخ 9 می 2021 اعلام کرد که می‌خواهد ماهواره دوج-۱ را به ماه ارسال کند. ماموریت پروژه “دوج-۱” ارسال یک ماهواره ۴۰ کیلوگرمی با موشک “فالکون ۹” به مدار ماه است و هدف آن شناسایی و کسب اطلاعات از این سیاره می‌باشد. باید اشاره داشت که بودجه دوج-۱ از دوج کوین تامین شده‌است. شرکت “ژئومتریک انرژی” نیز در برنامه ارسال ماهواره‌ی دوج-۱ نقش دارد. این ماهواره مکعب شکل قرار است در مدار ثابتی از ماه قرار‌داده شود و پس از آن، با استفاده از حسگرها و دوربین‌های خود اطلاعاتی را برای شرکت ژئومتریک انرژی بفرستد تا آن‌ها تجزیه‌ و تحلیل این اطلاعات را انجام دهند.

پرتاب ماهواره  دوج-۱ در ابتدا برای سه ماهه اول سال 2022 برنامه ریزی شده‌بود. اما به دلیل تاخیر در ارسال Nova-C اسپیس ایکس به فضا، این پروژه نیز به تعویق افتاد. تام اوچینرو، معاون فروش شرکت اسپیس ایکس در آن زمان اظهار داشت: این ماموریت کاربرد ارزهای دیجیتال آن هم فراتر از مدار زمین را نشان می‌دهد و پایه و اساس تجارت میان‌سیاره‌ای خواهد شد.

منبع

برچسب‌ها
ایلان ماسک

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.