دوج به ماه می ‌رود؛ شرکت اسپیس ایکس با دریافت دوج کوین یک ماهواره را به فضا می‌ فرستد.

شرکت ژئومتریک انرژی (GEC) در بیانیه ای مطبوعاتی اعلام کرد هزینه پرتاب ماهواره شرکت فضایی ایلان ماسک یعنی اسپیس ایکس را که در سه ماه نخست سال ۲۰۲۲ عملی می شود، در غالب ارز دیجیتال دوج کوین پرداخت می کند.

در توضیح این مأموریت آمده است که یک ماهواره 40 کیلوگرمی برای تحقیقات فضایی، با موشک قدرتمند Falcon 9 یه سوی ماه پرواز خواهد کرد تا با کمک سنسورها و دوربین ها، اطلاعاتی را از سطح این کره بدست آورد.

شرکت اسپیس ایکس برنامه SmallSat Rideshare خود را که به شرکتهای ماهواره ای امکان دسترسی به فضا را با قیمت نسبتاً پایین می دهد، در سال 2019 معرفی کرد. در این مدل تجاری اصلاح شده به جای حمل یک ماهواره بزرگ، تعداد زیادی smallsats (ماهواره های کوچک) که می توانند اندازه یک گوشی هوشمند معمولی باشند را به سوی فضا پرتاب می کنند.

تام اوچینرو معاون فروش تجاری در SpaceX، می گوید این معامله اساس تجارت بین سیاره ای را ایجاد می کند:

این مأموریت کاربرد ارز دیجیتال را در ماورای مدار زمین نشان می دهد و تجارت بین سیاره ای را پایه ریزی می کند.

به گفته ساموئل رید، مدیر عامل شرکت ژئومتریک انرژی، پس از معامله با SpaceX، این سکه جوک (دوج کوین) به یک ارز واحد برای تجارت ماهواره ای تبدیل شده است.

در تاریخ 1 آوریل، ایلان ماسک در توییتر خود در مورد قرار دادن دوج کوین به معنای واقعی کلمه به روی ماه گفته بود، اما بسیاری فکر کردند که این یک شوخی اول آوریل است. اما همانطور که مشخص شد این میلیاردر شوخی نکرده است.

قیمت توکن دوج کوین (DOGE) در پی اعلام این قرارداد شرکت اسپیس ایکس بیش از 10 درصد در صرافی بایننس رشد کرده است.

منبع:u.today

برچسب‌ها

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/iranital/public_html/wp-includes/functions.php on line 5427