دستورالعمل جدید آمریکا: ممنوعیت صرافی‌ها و فعالیت‌های ارز دیجیتال در کشورهای تحریمی

در پی فعالیت‌های ضد باج افزاری دولت بایدن در آمریکا، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری (OFAC) این کشور، دستورالعمل‌هایی را با هدف رعایت هرچه بیشتر تحریم‌ها علیه کشورهای مختلف در زمینهٔ صنعت ارزهای دیجیتال صادر کرده است.

افزایش حملات باج افزاری در سال‌های اخیر، به مسئله‌ای جدی و دردسر ساز در ایالات متحده تبدیل شده است و به گزارش رویترز در شش ماه اول سال جاری 590 میلیون دلار باج از طریق ارزهای دیجیتال توسط هکرها دریافت شده است. از همین رو رئیس جمهور جو بایدن و دفتر کنترل دارایی‌های خارجی به اعضای جامعهٔ ارزهای دیجیتال از جمله صرافی‌ها، شرکت‌های فین تک، معامله‌گران، مدیران سرمایه، ماینرها و ارائه دهندگان کیف پول طی اعلامیه‌ای گفته‌اند که باید اطمینان حاصل کنند تا “به طور مستقیم یا غیرمستقیم” به تسهیل معاملات از مبدأ یا به مقصد کشورهای داخل لیست تحریم‌های آمریکا کمک نمی‌کنند. در واقع بر اساس دستورالعمل جدید دفتر کنترل دارایی‌های خارجی، صرافی‌های ارز دیجیتال باید مانع فعالیت افرادی که از طریق ارزهای دیجیتال در حملات باج‌افزاری و پول‌شویی دخیل هستند، بر روی پلتفرم خود شوند.

طبق اعلام اوفک (OFAC)، شرکت‌های مرتبط می‌بایست از ابزارهایی برای تعیین موقعیت کاربران استفاده و آدرس‌های آی‌پی مربوط به کشورهای تحریمی را مسدود کنند. این شرکت‌ها همچنین می‌توانند با بهره‌گیری از ابزارهای تحلیلی، هر گونه تغییر آی‌پی و استفاده از آن برای انجام فعالیت‌های مشکوک را شناسایی و رهگیری کنند.

 

منابع reuters.com    scmagazine.com

برچسب‌ها

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/iranital/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420