نام دامنه چت جی‌پی‌تی بر روی اتریوم نِیم سرویس با قیمت بیش از 10000 دلار به فروش رسید

نام دامنه چت جی‌پی‌تی بر روی اتریوم نِیم سرویس با قیمت بیش از 10000 دلار به فروش رسید

نام دامنه چت جی‌پی‌تی (ChatGPT) در سرویس نام دامنه اتریوم به قیمت 6 WETH یا حدود 10000 دلار در بازار اوپن‌سی (OpenSea) فروخته‌شده‌است.

ربات هوش مصنوعی چت جی‌پی‌تی، یک چت بات ساخته شرکت اوپن‌ای‌آی (OpenAI)، که امروزه بر سر زبان بسیاری از علاقه‌مندان به تکنولوژی افتاده است، اکنون کاربران فضای کریپتو نیز با آن سروکار دارند. نام دامنه اتریوم نِیم سرویس با اسم این ربات به قیمت 6 WETH (کمی کمتر از 10000 دلار) فروخته‌شد. باید اشاره داشت WETH یک توکن روی بلاکچین اتریوم با استاندارد ERC20 است که برای Dappها طراحی شده‌است. این نام دامنه که در واقع به صورت NFT در می‌آید توسط کاربری به‌نام ishmilly خریداری شد که دارای چندین NFT مهم دیگر از جمله چند مورد از مجموعه بورد ایپ یات کلاب است.

علاوه بر این به نظر می‌رسد هر دارایی دیگری در فضای کریپتو که با هوش مصنوعی مرتبط است از محبوبیت چت جی‌پی‌تی بهره می‌برد. روز گذشته همانطور که در ایرانیتال گزارش کردیم ارزهای دیجیتال مرتبط با هوش مصنوعی از جمله گرف (GRT)، سینگولاریتی‌نت (AGIX) و فچ‌ دات‌ای‌آی (FET) هر کدام با رشد بالای بیست درصد در طول یک شبانه‌روز روبرو شدند.

مایکروسافت و ادغام ChatGPT با Bing و Edge

این علاقه احتمالاً ادامه دار خواهد بود و چت جی‌پی‌تی به ادغام با خدمات شخصی و حرفه‌ای موجود ادامه می‌دهد. برای مثال مایکروسافت که 10 میلیارد دلار روی اپلیکیشن هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری کرده است، اعلام کرد که موتور جستجوی Bing و مرورگر Edge دارای یکپارچه‌سازی با این ربات خواهند بود.

گوگل نیز به خوبی می‌داند که مایکروسافت به دنبال چنین چیزی است و ربات هوش مصنوعی خود به نام بارد (Bard) را معرفی کرده‌است. جزئیات بیشتر در مورد این محصول در هفته‌های آینده ارائه خواهد شد.

کاهش علاقه به اتریوم نِیم سرویس

باید افزود با وجود محبوبیت نام دامنه چت جی‌پی‌تی در اتریوم نِیم سرویس، علاقه کلی به این نام‌های دامنه کم شده‌است. داده‌های پلتفرم Dune نشان می‌دهد که ثبت‌نام‌ها و آدرس‌های جدید اتریوم نِیم سرویس در سطح پایینی قرار دارند و طی چند ماه گذشته کاهش یافته‌اند. در حال حاضر حدود 2.7 میلیون نام فعال در این دامنه وجود دارد.

 

منبع beincrypto.com

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/iranital/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420