حمله سایبری مصاحبه با ترامپ

ایلان ماسک: دلیل تأخیر در مصاحبه با ترامپ حمله سایبری به توییتر بود

ایلان ماسک، مالک X (توییتر سابق) ادعا می‌کند که این پلتفرم رسانه اجتماعی قبل از مصاحبه با دونالد ترامپ مورد حمله سایبری دیداس (DDoS) یا محروم‌سازی از سرویس قرار گرفته‌است. ماسک علت تأخیر نیم ساعته در آغاز مصاحبه  را همین حمله سایبری می‌داند. در این مصاحبه، ترامپ درباره تلاش برای ترور خود و مسئله مهاجرت صحبت کرد، اما اشاره‌ای به ارزهای دیجیتال نشد.

بازگشت ترامپ به پلتفرم X بعد از سه سال

دیداس نوعی حمله سایبری است که در آن فرد مهاجم با ارسال حجم سنگینی از ترافیک اینترنتی به سمت هدف خود (سرور، خدمات آنلاین، شبکه و…) باعث از کار افتادن و یا ایجاد اختلال در عملکرد عادی آن می‌شود. در نتیجه کاربران و یا بازدیدکنندگان برای دسترسی به آن دچار مشکل خواهند شد.

ماسک در پست روز گذشته خود در X نوشت: «به نظر می‌رسد یک حمله DDoS عظیم به X رخ داده‌است. در حال رفع این مشکل هستیم.» او پیش‌بینی کرده‌بود که این گفتگو بیش از ۲۰۰ میلیون شنونده خواهد داشت. این مصاحبه قرار بود بازگشت ترامپ به پلتفرم X را رقم بزند.

در پی این حمله، پلتفرم X پیام «در دسترس نیست» را نشان می‌داد، اما باز هم حدود 120000 موفق به پیوستن به این مصاحبه شدند. ماسک در یک پست جداگانه گفته‌بود که X این سیستم را در اوایل روز با هشت میلیون شنونده آزمایش کرده‌بود.

ماسک در آخر موفق شد مصاحبه را اندکی بعد از ساعت 8:30 شب گذشته به وقت شرقی با 30 دقیقه تأخیر آغاز کند. در این مصاحبه، ترامپ درباره تلاش برای ترور خود و مسئله مهاجرت صحبت کرد، اما اشاره‌ای به ارزهای دیجیتال نشد. او همچنین به انتقاد از جو بایدن، رئیس‌جمهور فعلی و کامالا هریس، نامزد کنونی رقیب او در انتخابات ریاست‌جمهوری پرداخت.

ترامپ اخیراً دیدگاه مثبتی نسبت به بیت کوین ابرازکرده و وعده‌داده در صورت انتخاب مجدد، ذخایر بیت کوین خزانه‌داری را نخواهد فروخت. همزمان، کمپین کامالا هریس نیز با تشکیل گروه حمایتی «کریپتو برای هریس» به دنبال جلب نظر رأی‌دهندگان علاقه‌مند به ارزهای دیجیتال است.

منبع: cointelegraph.com

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.