سولانا کاردانو اوراق بهادار

کمیسیون بورس آمریکا ادعای اینکه سولانا و کاردانو اوراق بهادار هستند را پس گرفت

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) دیگر از دادگاه نمی‌خواهد وضعیت اوراق بهادار بودن توکن‌هایی مانند سولانا و کاردانو را که در شکایت خود علیه صرافی ارز دیجیتال بایننس مطرح کرده‌بود، بررسی شود.

در صورت پذیرش اصلاحیه، کمیسیون بورس از طبقه‌بندی این دارایی‌ها به عنوان اوراق بهادار خودداری می‌کند

امروز SEC پاسخی به دستور دادگاه که در 9 جولای 2024 صادرشده‌بود، ارائه کرد. در این پرونده، SEC نوشت که به دنبال اصلاح شکایت خود علیه بایننس است. درواقع این کمیسیون قصد تغییر آن قسمتی که با عنوان “ارزهای دیجیتال اوراق بهادار شخص ثالث” تعریف کرده‌بود را دارد.

به‌گفته SEC، این کار نیاز به “صدور حکم در مورد اتهامات مربوط به آن توکن‌ها را در این زمان” برطرف می‌کند. این بدان معناست که این آژانس دولتی دیگر از دادگاه نمی‌خواهد تصمیم بگیرد که آیا توکن‌های مورد نظر اوراق بهادار هستند یا خیر.

در صورت پذیرش اصلاحیه، SEC از طبقه‌بندی سولانا و کاردانو به عنوان اوراق بهادار خودداری می‌کند، اما آن‌ها همچنان در وضعیت نامشخص قانونی باقی می‌مانند. سال گذشته، SEC بایننس را به نقض قوانین اوراق بهادار فدرال با لیست‌کردن توکن‌های بومی چندین پروژه متهم کرد. در واقع کمیسیون بورس آمریکا معتقد بود این توکن‌ها طبق قوانین، اوراق بهادار محسوب می‌شوند.

این ارزهای دیجیتال شامل بایننس کوین (BNB)، بایننس یواس‌دی (BUSD)، سولانا، کاردانو، پالیگن، کازماس، سندباکس، دیسنترالند، اکسی اینفینیتی و کوتی هستند. البته این توکن‌ها تنها بخشی از فهرست بزرگ‌تری از ارزهای دیجیتالی هستند که SEC معتقد است اوراق بهادار هستند. در ژوئن 2023، این سازمان ادعا کرد که حداقل 68 توکن اوراق بهادار هستند که بیش از 100 میلیارد دلار از ارزش بازار ارزهای دیجیتال را تحت تأثیر قرار داده‌است.

لازم به ذکر است پرونده SEC ماه گذشته تا حدودی با شکست مواجه شد. زیرا یک دادگاه فدرال آمریکا حکم داد که فروش ثانویه دارایی‌های دیجیتال مانند توکن BNB به عنوان اوراق بهادار محسوب نمی‌شوند.

 

بيشتر بخوانید: چارلز هاسکینسون می‌گوید اگر کاردانو اوراق بهادار است پس بیت کوین و اتریوم هم نمی‌توانند استثنا باشند

منبع: cointelegraph.com

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.