شاخص اوپن اینترست بیت کوین به رکورد جدیدی رسید؛ نشانه‌ای از جهش قیمتی بزرگ!

شاخص اوپن اینترست بیت کوین به رکورد جدیدی رسید؛ نشانه‌ای از جهش قیمتی بزرگ!

شاخص اوپن اینترست (Open Interest) یا سود باز معاملات آتی بیت کوین به بالاترین حد خود رسیده‌است که نشان می‌دهد تقاضای سرمایه گذاران برای بزرگترین ارز دیجیتال جهان در حال افزایش است. آیا جهش قیمتی در راه است؟

شاخص اوپن اینترست چیست؟

شاخص اوپن اینترست به تعداد کل قراردادهای مشتقه بیت کوین اشاره دارد که هنوز تسویه یا منقضی نشده‌اند. حال سود باز این رمزارز در تمامی صرافی‌ها به رکورد 39.46 میلیارد دلار رسیده‌ و این رقمی است که بیت کوین تاکنون به خود ندیده‌است. بر اساس داده‌های کوین‌گلس، رقم فعلی از بالاترین رکورد قبلی یعنی 39.03 میلیارد دلار که در 29 مارس 2024 به دست آمده‌بود، فراتر رفته‌است.

اوپن اینترست بیت کوین توسط تحلیل‌گرها برای سنجش سود و نقدینگی پشت دارایی استفاده می شود. اوج فعلی 39.46 میلیارد دلار نشان‌دهنده افزایش علاقه سرمایه‌گذاران به بیت کوین است که ممکن است مقدمه‌ای برای شکست قیمت به سمت رکوردهای جدید باشد. این رکورد جدید، همراه با سایر شاخص‌ها، حاکی از آن است که قیمت بیت کوین احتمالاٌ در راه یک اوج قیمتی جدید است.

قابل توجه است که بیش از 75 درصد از هولدرهای کوتاه مدت بیت کوین تا 24 جولای در سود بودند. این می‌تواند به حرکت صعودی بیشتری برای بیت کوین تعبیر شود زیرا تعداد هولدرهای کوتاه مدت اغلب برای اندازه‌گیری تقاضای سرمایه‌گذاران خرد درمورد بیت کوین استفاده می‌شود.

علاوه بر این، به‌گفته بنجامین کوون، مدیرعامل و بنیان‌گذار اینتودکریپتوورس (Into The CryptoVerse)، سلطه رو به رشد بیت کوین نشان می‌دهد که روز به روز بیشتر کل سرمایه بازار کریپتو را به خود جذب می‌کند. کوئن امروز در X نوشت:

«سلطه بیت کوین به تازگی بالاترین چرخه هفتگی خود را بسته‌است. حال باید ببینیم که بیت کوین در چند ماه آینده به بازپس گیری سهم بیشتری از بازار ادامه می‌دهد ا خیر.»

باید افزود طبق گفته تحلیلگر معروف رکت کپیتال (Rekt Capital)، هدف اصلی بعدی بیت کوین 71500 دلار است. بعد از آن می‌توان گفت پتانسیل صعود به اوج قیمتی جدید را دارد. این تحلیلگر در یک پستX  خطاب به 484000 فالوئر خود نوشت:

فاز انباشت بین 65000 دلار تا حدود 71500 دلار ادامه دارد. در نتیجه، فرصتی برای بیت کوین وجود دارد که در مقطعی در آینده به قیمت حدود 71500 دلاری بازگردد.»

منبع:cointelegraph.com

برچسب‌ها
بیت کوین

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.