ونزوئلا تورم شدید را با حواله‌های کریپتو جبران می‌کند

ونزوئلا تورم شدید را با حواله‌های کریپتو جبران می‌کند

با تشدید وخامت اوضاع اقتصادی در ونزوئلا، ارسال حواله‌های ارز دیجیتال از سوی اعضای خانواده خارج از این کشور برای حمایت از ساکنان داخل که از تورم شدید رنج می‌برند، افزایش یافته‌است.

در سال 2023، ارزهای دیجیتال 9 درصد از 5.4 میلیارد دلار حواله‌های ارسالی به ونزوئلا را تشکیل می دادند. این میزان شامل ارزشی معادل 461 میلیون دلار بود. بر اساس گزارش چینالیسیس، از سال 2018 به استثنای سال 2020، حواله‌های ارز دیجیتال ارسالی به ونزوئلا هر ساله افزایش یافته‌است.

بسیاری مردم ونزوئلا به استفاده از کریپتو روی آورده‌اند

حواله‌ها معمولاً با استفاده از شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات مالی و ارتباطی مانند وسترن یونیون (Western Union) ارسال می‌شوند. با این حال، کارمزدهای نسبتاً زیاد، زمان انتظار بالا و مسائل مربوط به عرضه ارز اغلب می‌تواند این خدمات را به همان اندازه که مفید هستند، برای افراد در کشورهای در حال توسعه غیرقابل تحمل کند. برای همین هست که بسیاری در این کشور به استفاده از کریپتو روی آورده‌اند.

اقتصاد ونزوئلا علیرغم داشتن بزرگترین ذخایر کشف‌شده نفت در جهان، همچنان با تورم شدید و مداوم، تحریم‌ها، مشکلات عرضه و فساد دولتی دست‌وپنجه نرم می‌کند.

در سال 2018، ونزوئلا یک ارز دیجیتال تحت حمایت دولت به نام «پترو» ایجاد کرد تا تحریم‌های ایالات متحده علیه این کشور غنی از انرژی را دور بزند. متأسفانه، این ارز دیجیتال به دلیل وجود فساد و عدم جایگاه آن به عنوان ارز قانونی در داخل کشور، نتوانست مورد پذیرش گسترده قرار گیرد. حتی بانک مرکزی ونزوئلا از پذیرش پترو امتناع کرد و پس از شش سال طولانی و پر ماجرا برای این ارز، در سال 2024 جمع‌آوری شد.

با این حال، این امر مانع آن نشد تا دولت ونزوئلا بار دیگر به سراغ دارایی‌های دیجیتال برود تا تحریم‌های ایالات متحده را دور بزند. در اوایل سال جاری، گزارش‌هایی منتشر شد که دولت ونزوئلا به دنبال استفاده از ارزهای دیجیتال برای تسهیل تجارت بین‌المللی نفت است. در پاسخ، شرکت سازنده استیبل کوین تتر، اعلام کرد USDTهایی را که ونزوئلا در اختیار دارد، مطابق با تحریم‌های ایالات متحده بلوکه می‌کند.

شاید از همه عجیب‌تر این باشد که ونزوئلا از کمبود شدید برق هم رنج می‌برد. در ماه می 2024، مقامات ونزوئلا ممنوعیت استخراج کریپتو را اعلام کردند. با این ادعا که استخراج ارزهای دیجیتال بار زیادی را بر شبکه برق این کشور وارد کرده‌است.

منبع: cointelegraph

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.