اتحادیه اروپا قانون انتقال اطلاعات (Travel Rule) را برای صرافی‌های کریپتو اجباری کرد

اتحادیه اروپا قانون انتقال اطلاعات را برای صرافی‌های کریپتو اجباری کرد

در راستای تقویت اقدامات ضد پولشویی، سازمان بانکداری اروپا (EBA) از اعمال قانون انتقال اطلاعات یا Travel Rule برای صرافی‌های کریپتو و سایر شرکت‌های این حوزه خبر داد.

صرافی‌های کریپتو در اتحادیه اروپا از 30 دسامبر مشمول مقررات (EU) 2023/1113 (دستورالعمل‌های قانون انتقال اطلاعات) خواهند بود. این قانون گزارش‌دهی اطلاعات مربوط به نقل و انتقال صندوق‌ها و دارایی‌های دیجیتال را الزامی می‌کند.

در واقع Travel Rule یا قانون انتقال اطلاعات برای اولین بار در سال 1996 توسط شورای حاکمیت فدرال رزرو و شبکه مبارزه با جرایم مالی اجرا شد. طبق این قانون مؤسسات مالی می‌بایست در تراکنش‌های مالی همراه با انتقال مبالغ، اطلاعات آنها را هم منتقل می‌کردند. این اطلاعات شامل جزئیات حساب، هویت و مبلغ از سوی ارسال‌کننده و نیز اطلاعات هویتی و حساب دریافت‌کننده می‌شود. این در حقیقت نوعی الزام قانونی است که هدفش مبارزه با تراکنش‌های بین بانکی ناشناس است. که عموما از آن‌ها برای پولشویی و تأمین مالی تروریسم استفاده می‌شود.

با این اقدام جدید، ارائه‌دهندگان خدمات دارایی‌های کریپتو (CASP)، مشمول مقررات ضد پولشویی و مقابله با تامین مالی تروریسم (AML/CFT) اتحادیه اروپا خواهند شد. همزمان با اجرایی‌شدن مقررات، به ارائه‌دهندگان خدمات پرداخت (PSP)، PSP‌های واسطه، ارائه‌دهندگان خدمات دارایی‌های کریپتو (CASP) و CASP‌های واسطه یک مهلت دو ماهه داده‌می‌شود. در این مدت زمان، آن‌ها باید پایبندی خود را به الزامات جدید اعلام کنند.

برخی از مقررات کلی Travel Rule اتحادیه اروپا شامل جمع آوری اطلاعات کاربران برای انتقال صندوق‌ها یا دارایی‌های دیجیتال، تشخیص اینکه آیا تراکنش مربوط به خرید خدمات است و شناسایی نقل و انتقالاتی که به نظر می‌رسد مرتبط هستند می‌باشد. علاوه بر این، ارائه‌دهندگان و واسطه‌های خدمات کریپتو باید سیاست‌های خود را در مورد نقل و انتقالات چند واسطه‌ای و برون‌مرزی را نیز اعلام کنند.

منبع: cointelegraph

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.