صرافی ورشکسته مت‌گاکس از هفته آینده پرداخت بیت کوین‌های طلبکاران را آغاز می‌کند

صرافی ورشکسته مت‌گاکس از هفته آینده پرداخت بیت کوین‌های طلبکاران را آغاز می‌کند

صرافی ورشکسته مت‌گاکس (Mt. Gox) که در سال 2011 در پی یک سرقت هکری سرمایه بسیاری از کاربران خود را از دست داد، اکنون قرار است از ابتدای ماه جولای بازپرداخت به طلبکاران را در قالب بیت کوین و بیت کوین کش آغاز کند.

مت‌گاکس که پیش از این تمام دارایی خود (به ارزش ۹ میلیارد دلار) را به کیف پول دیگری منتقل کرده بود اعلام کرد برای بازپرداخت بدهی‌های خود آماده می‌شود. از آنجایی که مبالغ بازپرداختی بالاست این خبر تاثیر منفی بر قیمت بیت کوین گذاشته‌است. این صرافی همچنین اعلام کرد مقدمات لازم برای انطباق با قوانین کشورها و هماهنگی با صرافی‌ها را فراهم کرده‌است.

طبق داده‌های وب سایت Dune، تا ۲۴ ژوئن ۲۰۲۴ (۴ تیر ماه)، متولیان صرافی Mt.Gox تقریبا ۱۴۱٬۸۶۶ واحد بیت کوین را در اختیار دارند. این رقم ۰.۷۲٪ از عرضه بیت کوین در گردش را به ارزش تقریبی ۹٬۲۶۰٬۳۳۶٬۴۱۱ دلار تشکیل می‌دهد. از زمانی که دارایی‌های این صرافی در ۳۰ می ۲۰۲۴ با هم ادغام شد، این آدرس‌ها فقط ۰.۰۰۰۰۱۶۳۸ بیت کوین را منتقل کرده‌اند.

صرافی ورشکسته مت‌گاکس یکی از اولین صرافی‌های ارز دیجیتال بود که زمانی بیش از 70 درصد از معاملات انجام‌شده در اکوسیستم بلاکچین را تسهیل می‌کرد. این صرافی بزرگ در سال 2014 پس از یک رخنه امنیتی که منجر به از دست‌رفتن بیش از 850000 بیت کوین از وجوه کاربران به ارزش بیش از 51.9 میلیارد دلار شد، آفلاین شد. قیمت فعلی بیت کوین بالای 61100 دلار است.

منبع: cointelegraph

برچسب‌ها
مت‌گاکس Mt. Gox

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.