سقوط قیمت بیت کوین به زیر 63 هزار دلار؛ علت چه بود؟

سقوط قیمت بیت کوین به زیر 63 هزار دلار؛ علت چه بود؟

هفته جدید میلادی با سقوط قیمت بیت کوین به زیر 63000 دلار و به همراه آن کاهش ارزش سایر ارزهای دیجیتال آغاز شد. این درحالی است که فعالیت نهنگ‌های این ارز دیجیتال طی دو روز گذشته به شکل چشمگیری کاهش داشته‌است.

طبق داده‌های سنتیمنت (Santiment)، در روز 23 ژوئن (3 تیر)، تعداد کل تراکنش‌های نهنگ‌های بیت کوین (کسانی که بیش از 100000 دلار BTC دارند) در دو روز گذشته 9923 مورد بود. این رقم 42 درصد کاهش را نسبت به 17091 تراکنش ثبت‌شده در دو روز قبل نشان می‌دهد.

براساس داده‌های کوین‌مارکت‌کپ، تغییر در رفتار نهنگ‌ها در بحبوحه سقوط قیمت بیت کوین از 64685 دلار به 63422 دلار رخ داد. از آن زمان تا کنون قیمت ارز دیجیتال اول بازار به 62531 دلار کاهش یافته‌است. در همین حال، به‌گفته کی یانگ جو، مدیر عامل شرکت کریپتوکوانت، نهنگ‌هایی که روی قیمت آتی بیت کوین سرمایه‌گذاری می‌کنند نیز یک گام به عقب برداشته‌اند. داده‌های کوین‌گلس (CoinGlass) نشان می‌دهد که میزان لیکویید روزانه ۱۳۵ میلیون دلار است که با توجه به نوسانات، نسبتاً عدد پایینی محسوب می‌شود.

کی یانگ جو روز گذشته در X اظهار داشت: «نهنگ‌ها در بازار مشتقه در حالت ریسک‌آف هستند.» ریسک‌آف به معنی «خطر خاموش» اصطلاحی برای توصیف روند نزولی در احساسات بازار است. او به قرمز شدن جریان درون صرافی (IFP) به عنوان دلیل کاهش قیمت بیت کوین اشاره کرد. درواقع IFP حرکات بیت کوین را بین حالت اسپات و مشتقات (مارجین) نشان می‌ده که منعکس‌کننده احساسات بازار است.

قابل ذکر است شاخص ترس و طمع کریپتو، که احساسات بازار ارزهای دیجیتال را اندازه‌گیری می‌کند، به امتیاز 51 در محدوده «خنثی» سقوط کرد. این پایین‌ترین رقم در 51 روز گذشته از زمانی است که بیت کوین به زیر سطح بحرانی 60000 دلار یعنی به 59122 دلار رسیده‌بود.

منبع: cointelegraph

برچسب‌ها
قیمت بیت کوین

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.