ریزش قیمتی پس از ایردراپ زی‌کی‌سینک؛ آیا این اتفاق برای همستر هم تکرار می‌شود؟

ریزش قیمتی پس از ایردراپ زی‌کی‌سینک؛ آیا این اتفاق برای همستر هم تکرار می‌شود؟

همانطور که در ایرانیتال گزارش کردیم، شبکه لایه ۲ اتریوم به نام زی‌کی‌سینک (ZKsync) روز گذشته یک ایردراپ از توکن ZK را به اتمام رساند. در پی این ایردراپ حدود 41 درصد از واجدین برتر شرایط دریافت توکن، کل واحدهای ZK خود را فروختند و منجر به کاهش 34 درصدی قیمت در عرض 24 ساعت شدند. اما آیا چنین اتفاقی در پی اهدای رایگان ارزهای دیجیتال رایج است؟ به نظر شما بازی به شدت محبوب تلگرامی در ایران، یعنی همستر کامبت (Hamster Combat) نیز دچار چنین ریزش قیمتی می‌شود؟

درب همیشه روی یک پاشنه نمیچرخد و اوضاع تغییر خواهد کرد!

تیم توسعه زی‌کی‌سینک می‌گوید علاوه بر کندی شبکه به منظور دریافت ایردراپ‌ها، فشار فروش ناشی از این دریافت‌کنندگان باعث شد قیمت توکن ZK به 0.20 دلار برسد. این اتفاقی است که کم و بیش به وفور در پی ایردراپ‌ها دیده‌شده‌است. در واقع چیزی است که تنها مختص یک منطقه یا کشور خاصی نیست.

افراد در پی سود زودهنگام و باد آورده سریعاً اقدام به فروش می‌کنند. اتفاقی که ممکن است در سطح گسترده برای همستر کامبت رخ بدهد. واضح است که عده‌ای فرصت طلب و خوش شانس که البته از قبل فعال بوده‌اند اقدام به فروش فوری توکن این بازی تلگرامی خواهند کرد. چنین چیزی موجب ریزش قیمت ناگهانی می‌شود که شاید کف قیمتی بسیاری سنگینی را برای همستر کامبت به همراه داشته باشد.

با این وجود تجربه ثابت کرده‌است که درب همیشه روی یک پاشنه نمیچرخد و اوضاع تغییر خواهد کرد. بالاخره پس از فروش اولیه، توکن در دست عده‌ای باقی می‌ماند. یعنی آن‌هایی که هولد کردند و آن‌هایی که خریداران ابتدایی بودند. از اینجا به بعد است که با توجه به کارایی و قابلیت شبکه زیرساخت، قیمت مجدداً جان دوباره می‌گیرد.

نات کوین نیز در ابتدا با کاهش قیمتی همراه بود

همان اتفاقی که برای نات کوین، اولین ارز دیجیتال از این دست یعنی توکن بازی‌های Tap-To-Earn (کسب درآمد با لمس) رخ داد. نات کوین با فروش اولیه کاربران دچار افت قیمتی چشمگیری شد. اما با نگاهی به چارت قیمت آن متوجه می‌شویم که طی یک ماه گذشته بیش از 167 درصد افزایش قیمت داشته‌است. همچنین توکن زی‌کی نیز از 36 درصد کاهش قیمتی به 20 درصد بازگشته است که احتمالاٌ بهبود بیشتری هم خواهد داشت.

همانطور که می‌توانید حدس بزنید احتمالاً الگوی کاملاً مشابهی برای همستر کامبت نیز رخ خواهد داد. البته با توجه به کندی شبکه در پی قیمت‌گذاری این توکن و فروش گسترده از سوی کاربران خارجی آن، امکان آنکه افراد در ایران (با توجه به سرعت پایین اینترنت) بتوانند از فروشندگان اولیه توکن باشند کم است.

توصیه ما در ایرانیتال بررسی دقیق و مطالعه هرچه بیشتر درمورد ایردراپ‌ها و قیمت‌گذاری‌های این‌چنینی توسط خود کاربران است.

 

برچسب‌ها
همستر کامبت

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.