ولت (Wallet)، کیف پول تلگرام، احراز هویت را اجباری می‌کند

ولت (Wallet)، کیف پول تلگرام، احراز هویت را اجباری می‌کند

ولت (Wallet)، یک ربات کیف پول ارز دیجیتال در پیام رسان تلگرام، دستخوش تغییرات مهمی شده‌است. دو مورد از مهمترین این تغییرات، اعمال قوانین سختگیرانه‌تر «احراز هویت» (KYC) و تغییر ارائه‌دهنده خدمات آن هستند.

دیروز، 29 می، ولت تلگرام کاربران را از به‌روزرسانی‌های متعددی در سیستم احراز هویت خود مطلع کرد و افزود برای انجام برخی تراکنش‌ها به اطلاعات شخصی بیشتری نیاز است. کاربران کیف پول ولت باید نام، شماره تلفن و تاریخ تولد خود را اعلام کنند تا از همه ویژگی‌های پیش‌فرض آن استفاده کنند. البته هنوز قابلیت برداشت از این قضیه مستثنی است.

کاربران ایرانی باید توجه داشته‌باشند که طبق تجربه، به‌زودی احتمالاٌ قابلیت برداشت هم تحت تأثیر این قانون قرار خواهد گرفت. با توجه به شرایط کشور از نظر تحریم‌های بین‌المللی این چنین کیف پول‌های حضانتی (امانی یا شخص ثالث) برای کاربران ایرانی ایمن نیستند. بنابراین با وجود احتمال مسدودیت دارایی‌ها، به کاربران در ایران توصیه می‌کنیم ارزهای دیجیتال خود را از ولت خارج  کنند.

کوین تلگراف در ادامه گفت که این سیستم جدید KYC، تغییرات گسترده‌ای را در تجربه کاربری کیف پول تلگرام ایجاد می‌کند. با این تغییرات، کاربران باید حداقل برخی از اطلاعات را برای دریافت سطح شناسایی “پایه” ارسال کنند. در سطح پایه تراکنش‌های ارز دیجیتال ورودی را به 3500 یورو (3780 دلار) در روز و 35000 یورو (37800 دلار) در ماه محدود می‌کند. این سطح از شناسایی به هیچ مدرکی نیاز ندارد.

سطح بعدی، نسخه «توسعه یافته» است که از کاربر برای باز کردن قفل تراکنش‌های تا سقف 100000 یورو (108000 دلار) در روز و 1 میلیون یورو (1.08 میلیون دلار) در ماه، درخواست کارت شناسایی ملی می‌کند.

کاربرانی که خواهان محدودیت کمتری هستند، باید آدرس محل سکونت خود را برای نسخه «پیشرفته» ارائه کنند. این باعث می‌شود میزان زیادی از محدودیت‌ها در مجموع وجوه قابل انتقال، برداشته‌شود.

منبع: cointelegraph.com

برچسب‌ها

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.