جمینای 2.18 میلیارد دلار به کاربران طرح ارن (Earn) پرداخت می‌کند

جمینای 2.18 میلیارد دلار به کاربران طرح ارن (Earn) پرداخت می‌کند

صرافی ارز دیجیتال ورشکسته جمینای (Gemini) روند بازپرداخت به کاربران طرح وام‌دهی از بین‌رفته خود، یعنی ارن (Earn) را آغاز کرده‌است.

طبق گزارش‌ها این یکی از موفق‌ترین بازیابی‌های پس از ورشکستی تاکنون محسوب می‌شود. صرافی ارز دیجیتال جمینای که توسط برادران وینکلوس تأسیس‌شده، روز چهارشنبه اعلام کرد که مشتریان جمینای ارن 2.18 میلیارد دلار از دارایی‌های دیجیتال خود را دریافت کرده‌اند. این یعنی 97٪ دارایی‌هایی که در پی جلوگیری از برداشت‌ها به دلیل ورشکستگی غیرقابل دسترس شده‌بودند، اکنون به کاربران عودت داده‌شده‌است.

بیانیه جمینای در X اینطور بیان می‌کند:

«این یعنی اگر یک بیت ‌کوین را در برنامه ارن قرض داده باشید، یک بیت‌کوین دریافت خواهید کرد و همچنین اگر ارزش دارایی‌هایتان از زمان قرض دادن تا به حال افزایش یافته باشد، آن مبلغ را نیز دریافت خواهید کرد.»

توزیع دارایی‌های مذکور نتیجه توافقی بود که با جنسیس و سایر طلبکاران در فرآیند ورشکستگی انجام شد. جنسیس گلوبال، یکی از وام‌دهنده‌های ارز دیجیتال، زیرمجموعه دیجیتال کارنسی گروپ (DCG)، شریک سابق این صرافی در برنامه ارن بود. جنسیس پس از تعلیق برداشت‌ها به دلیل بحران نقدینگی در نوامبر 2022، در ژانویه 2023 اعلام ورشکستگی کرد.

این شرکت در تابستان 2022 ورشکسته‌ شد اما ورشکستگی خود را پنهان کرد. در صورت اعلام ورشکستگی، تمامی قرادادها منحل و سپرده‌های کاربران جمینای ارن به آن‌ها بازمی‌گشت. شاکیان در آن زمان همچنین استدلال کردند که کلیه معاملات انجام‌شده با فروش اوراق بهادار ثبت نشده همراه بوده است. به همین دلیل خواهان فسخ تمامی قراردادهای موجود بین این دو شرکت شدند. دادگاه اخیراً جنسیس را با بازگرداندن 3 میلیارد دلار پول نقد و ارز دیجیتال به طلبکاران خود محکوم کرد.

 

منبع: cointelegraph.com

برچسب‌ها
جمینای

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.