احتمال جریمه چند میلیارد دلاری مایکروسافت به خاطر هوش مصنوعی بینگ

احتمال جریمه چند میلیارد دلاری مایکروسافت به خاطر هوش مصنوعی بینگ

مایکروسافت، غول فناوری آمریکایی، در صورتی که تا هفته آینده به درخواست ارائه اطلاعات از سوی اتحادیه اروپا در مورد بینگ ای‌آی (Bing AI) پاسخ ندهد، مجبور به پرداخت جریمه‌ای معادل 1 درصد از درآمد سالانه خود خواهد شد.

این درخواست تحت قانون خدمات دیجیتال اتحادیه اروپا در مورد موتور جستجوی بینگ این شرکت و خدمات هوش مصنوعی مولد مرتبط با آن ارائه شده‌است. اتحادیه اروپا با انتشار پستی در X در 17 می، این خبر را برای عموم فاش کرد. این اتحادیه در مورد هوش مصنوعی شرکت مایکروسافت نوشت:

« بینگ ممکن است خطراتی مرتبط با هوش مصنوعی مولد، مانند به اصطلاح ایجاد “توهمات”، دیپ فیک و همچنین دستکاری خودکار خدماتی که می‌تواند رای دهندگان را گمراه کند، به وجود آورد.»

در یک پست وبلاگی از وب‌سایت رسمی کمیسیون اروپا با عنوان «اخبار روزانه»، این کمیسیون توضیح داد که درخواست اولیه در 14 مه «در رابطه با خطرات خاص ناشی از ویژگی‌های مایکروسافت بینگ، به ویژه «Copilot in Bing» و «Image Creator by Designer» ارسال شده‌است. این پست وبلاگی در ادامه توضیح داد که مایکروسافت “اکنون تا 27 می فرصت دارد اطلاعات درخواستی را به کمیسیون ارائه دهد.”

جریمه 1 درصدی درآمد ممکن است چندان کوبنده به نظر نرسد، اما در مورد مایکروسافت ممکن است بیش از دو میلیارد دلار باشد. درآمد خود گزارش‌شده این شرکت برای سال گذشته 211 میلیارد دلار بود. اگر روند فعلی بازار ثابت بماند، می‌توان خوش‌بین بود که مایکروسافت می تواند در سال 2024 از این رقم هم بالاتر برود. با این اعداد، کمترین مبلغی که شرکت ردموندی در صورت جریمه‌شدن پرداخت می‌کند، حدود 2.1 میلیارد دلار خواهد بود.

منبع: cointelegraph

برچسب‌ها

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.