کارگران چین حقوقی که در قالب CBDC گرفته‌اند را به پول نقد تبدیل می‌کنند

کارگران چین حقوقی که در قالب CBDC گرفته‌اند را به پول نقد تبدیل می‌کنند

گزارش‌ها حاکی از آن است که پروژه ارز دیجیتال ملی (CBDC) چین هنوز هم مشکلاتی دارد. درواقع برخی از کارگران دولتی چینی که با یوان دیجیتال (e-CNY) حقوق می‌گیرند، به ندرت از آن استفاده می‌کنند و اغلب آن را به پول نقد فیزیکی تبدیل می‌کنند.

بر اساس گزارش امروز ساوت چاینا مورنینگ پست، برخی از شهرهای چین شروع به پرداخت حقوق کارکنان دولتی در قالب CBDC این کشور کرده‌اند. اما اکثر این کارکنان بلافاصله آن را به پول نقد تبدیل می‌کنند. سامی لین، مدیر حسابداری در یکی از بانک‌های دولتی چین در سوژو، می‌گوید: «ترجیح می‌دهم پول را در اپلیکیشن e-CNY نگه ندارم. زیرا اگر آن را آنجا بگذارم هیچ بهره‌ای وجود نخواهد داشت.» او همچنین افزود:

«همچنین مکان‌های زیادی، آنلاین یا آفلاین، وجود ندارد که بتوانم از یوان دیجیتال استفاده کنم.»

اندرو وانگ، کارمند دولت، می‌گوید او چندان نگران ایده پول دیجیتالی نیست، زیرا تنها بخش کوچکی از حقوق او به یوان دیجیتال پرداخت می‌شود. با این حال، همسرش که حقوق خود را کامل به شکل یوان دیجیتال دریافت می‌کند، به دلیل عدم کاربرد این ارز دیجیتال، در لحظه دریافت حقوق مبلغ کامل را به پول نقد معمولی چنج می‌کند.

وانگ گفت:

“او نمی‌تواند این پول را پس‌انداز کند یا محصولات مالی را با کیف پول e-CNY خریداری کند.”

این گزارش نشان می‌دهد در حالی که چین حدود یک دهه یک جامعه «بدون پول نقد» بوده‌است، بسیاری از شهروندان چینی به دلیل ترس گسترده از نظارت و موارد استفاده محدود، در استفاده از ارز دیجیتالی صرفاً مانند یوان دیجیتال مردد هستند.

منبع
برچسب‌ها
CBDC

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.