غول مدیریت دارایی «ونگارد»، ETFهای آتی بیت کوین را از پلتفرم خود حذف کرد

غول مدیریت دارایی «ونگارد»، ETFهای آتی بیت کوین را از پلتفرم خود حذف کرد

ونگارد (Vanguard)، غول صنعت مدیریت دارایی با 7.7 تریلیون دارایی تحت مدیریت، تصمیم گرفته است به ارائه صندوق‌های قابل معامله بورسی (ETF) آتی بیت کوین در پلتفرم خود پایان دهد. این تصمیم در تضاد با اقدامات برخی از رقبای آن در بخش مالی است که از این محصولات سرمایه‌گذاری جدید استقبال می‌کنند.

این تصمیم ونگارد در صنعتی که روز به روز بیشتر به سمت ادغام محصولات مرتبط با ارزهای دیجیتال می‌رود، کمی عجیب به نظر می‌رسد. ونگارد به دلیل فلسفه سرمایه‌گذاری محافظه‌کارانه و تمرکز بر طبقات دارایی‌های سنتی مانند سهام، اوراق قرضه و پول نقد شناخته شده‌است. این فلسفه که عمیقاً ریشه در اصول بنیانگذار آن، جک بوگل، دارد بر سرمایه‌گذاری بلندمدت و متعادل نسبت به سرمایه‌گذاری‌های پرریسک تأکید دارد.

این درحالی است که عرضه ETFهای اسپات بیت کوین در بازار ایالات متحده، توسط جامعه کریپتو به عنوان نقطه عطفی مورد استقبال قرار گرفت، با هدف ساده‌سازی سرمایه‌گذاری بیت کوین برای نهادهای بزرگ است. این ETFها به سرمایه‌گذاران اجازه می‌دهند تا بیت کوین را به راحتی سهام و صندوق‌های سرمایه گذاری مشترک معامله کنند و دسترسی به بیت کوین را به میزان قابل توجهی گسترش می‌دهند. با این حال، بی میلی ونگارد به مشارکت در این موج نشانگر رویکردی محتاطانه است که امنیت و منافع بلندمدت سرمایه‌گذاران خود را در اولویت قرار می‌دهد.

واکنش‌های متفاوت به تصمیم ونگارد

تصمیم ونگارد واکنش‌های متفاوتی را در پی داشته است. برخی از سرمایه‌گذاران از این حرکت ابراز ناامیدی کردند و آن را به عنوان یک گام به عقب از مدرنیزه‌کردن گزینه‌های سرمایه‌گذاری می‌دانند. برخی دیگر با توجه به ماهیت پرنوسان ارزهای دیجیتال، آن را محتاطانه می‌دانند.

علیرغم تصمیم ونگارد، حجم معاملات در ETFهای بیت کوین تازه راه‌اندازی‌شده نشان‌دهنده علاقه شدید به محصولات سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال است. این روند حاکی از علاقه رو به رشد سرمایه گذاران برای قرارگیری در معرض دارایی‌های دیجیتال است. بخشی که به سرعت در حال تکامل است.

منبع cryptopolitan.com

برچسب‌ها
ETF

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.