اوربیت بریج در شب سال نوی میلادی هک شد؛ سرقت 82 میلیون دلاراز سرمایه کاربران

اوربیت بریج در شب سال نوی میلادی هک شد؛ سرقت 82 میلیون دلاراز سرمایه کاربران

طبق گزارش‌ها، هکرها از اوربیت بریج (Orbit Bridge)، سرویس پل‌زنی پروتکل میان بلاکچینی اوربیت چین، تنها سه ساعت قبل از آغاز سال جدید میلادی، در مجموع 82 میلیون دلار را به سرقت برده‌اند.

شب گذشته در پستی در X (توییتر سابق)، یکی از کاربران کریپتو توجه را به حمله هکری جلب کرد. و به یک سری برداشت‌های بزرگ از پروتکل اوربیت چین بریج اشاره کرد. افسر کارآگاه سی‌آی‌ای و شرکت امنیت بلاکچین سایورز (Cyvers) اطلاعات مشابهی را منتشر کرده‌اند.

البته صفحه رسمی این پروتکل نیز صبح امروز این سرقت را تأیید کرد. همچنین افزود در حال انجام یک “تحلیل جامع” از علت رخنه در کنار استارتاپ امنیت سایبری Theori است. تیم توسعه اوربیت چین همچنین از احتمال پیشنهادهای دروغین برای پرداخت غرامت کاربران هشدار داد.

بر اساس داده‌های پلتفرم تحلیل بلاکچین آکهام اینتلیجنس، به نظر می‌رسد هکرها در مجموع 81.68 میلیون دلار سرمایه غیرقانونی به دست آورده‌اند. با انجام پنج تراکنش جداگانه، 30 میلیون دلار در قالب تتر، 10 میلیون دلار یواس‌دی کوین، 21.7 میلیون دلار اتر، 9.8 میلیون دلار رپد بیت کوین و 10 میلیون دلار از استیبل کوین الگوریتمی دای، همگی به کیف پول‌های تازه منتقل شدند.

کاربران اوربیت چین نیز کم کم به X آمده‌اند تا برای لغو تراکنش‌ها و دریافت وجه خود صحبت کنند. یکی از کاربران می‌گوید تراکنش آنها هنوز در انتظار تأیید است.

اوربیت چین که در سال 2018 در کره جنوبی راه اندازی شد، یک پلتفرم مولتی بلاکچینی است که عمدتاً بر نقل و انتقالات بلاکچین بین شبکه‌های غیرمتمرکز مختلف از طریق اوربیت بریج تمرکز دارد. همچنین معمولاً برای انتقال دارایی‌ها بین شبکه‌های سازگار با ماشین مجازی اتریوم و Klaytn استفاده می‌شود.

منبع cointelegraph.com

برچسب‌ها
حمله هکری

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.