کوین‌گکو: ارزهای دیجیتال در 119 کشور جهان قانونی هستند

کوین‌گکو: ارزهای دیجیتال در 119 کشور جهان قانونی هستند

طبق گزارشی که وب‌سایت کوین‌گکو به تازگی منتشر کرد ارزهای دیجیتال در حال حاضر در 119 کشور جهان و چهار قلمروی خارجی بریتانیا قانونی هستند. این یعنی بیش از نیمی از کشورهای جهان ارزهای دیجیتال را قانونی کرده‌اند. 64.7 درصد از کشورهایی که کریپتو را قانونی کرده اند، کشورهای نوظهور و در حال توسعه از قاره‌های آسیا و آفریقا هستند.

با این وجود در بین این 119 کشور که ارز دیجیتال را قانونی کرده‌اند 20 مورد (16.8٪) ممنوعیت بانکی اعمال کرده‌اند. این ممنوعیت موسسه‌های مالی را از ارتباط داشتن با صرافی‌های ارز دیجیتال و یا کاربران این حوزه بازمی‌دارد.

اروپا در خط مقدم قانونی‌کردن ارزهای دیجیتال در سطح جهانی قرار دارد و 39 مورد از 41 کشور مورد بررسی، مشروعیت آن را تصدیق کرده‌اند. مقدونیه شمالی تنها کشور اروپایی است که در آن ارز دیجیتال غیرقانونی است، در حالی که وضعیت مولداوی نامشخص است.

از 31 کشور در قاره آمریکا، 24 مورد (77.4%) ارز دیجیتال را قانونی می‌دانند. بولیوی تنها استثنا در این قاره است و ارزهای دیجیتال را غیرقانونی می‌داند. شش کشور آمریکایی یعنی گواتمالا، گویان، هائیتی، نیکاراگوئه، پاراگوئه و اروگوئه  هنوز موضع رسمی خود را در مورد ارزهای دیجیتال اعلام نکرده‌اند.

در آفریقا، تنها 17 کشور از 44 کشور (38.6٪) ارزهای دیجیتال را قانونی کرده‌اند، در حالی که 35 مورد (77.7٪) از 45 کشور در آسیا، ارز دیجیتال را قانونی می‌دانند.

به‌صورت کلیتنها 62 کشور (52.1%) از 119 کشوری که در آن‌ها ارزهای دیجیتال قانونی هستند، مقررات جامعی دارند. این تعداد از سال 2018 که تنها 33 حوزه قضایی دارای مقررات ارزهای دیجیتال بودند، 53.2 درصد افزایش یافته‌است.

منبع coingecko.com

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.