تورم آمریکا به 3.2 درصد کاهش یافت؛ کاهش قیمت بیت کوین و صعود بازار سهام آمریکا

تورم آمریکا به 3.2 درصد کاهش یافت؛ کاهش قیمت بیت کوین و صعود بازار سهام آمریکا

روز گذشته ۱۴ نوامبر، فدرال رزرو آمریکا اعلام کرد تورم ایالات متحده کمتر از میزان پیش‌بینی‌شده به 3.2 درصد کاهش یافته‌است. باید اشاره داشت داده‌های این شاخص که نشان‌دهنده میزان تورم می‌باشد برای بانک مرکزی آمریکا بسیار اهمیت دارد و بر روند نرخ بهره تاثیر به سزایی می‌گذارد.

تورم ایالات متحده برای اولین بار طی سه ماه گذشته کاهش یافته‌است

ادامه روند نزولی تورم در چند ماه گذشته قطعا پیامدهای مثبتی برای فدرال رزرو و اقتصاد آمریکا دارد. علاوه بر آن، این گزارش نشان می‌دهد که قیمت‌ها نسبت به ماه گذشته تنها 0.1 درصد افزایش یافته‌است.

در سالی که گذشت، فدرال رزرو برای مبارزه با تورم سیاست انقباضی را اتخاذ کرد. این تلاش‌ها منجر به افزایش نرخ‌های بهره به صورت متوالی شده‌بود. با این حال، به نظر می‌رسد که داده‌های ماه اکتبر تا حدودی تسلی خاطر باشند. مهار تورم تا حدودی بر روی قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال تاثیر می‌گذارد چرا که در چنین شرایطی مردم به جای سرمایه‌گذاری در دارایی‌های امن و ریسک-آف، به بازار بورس و ارزهای دیجیتال روی می‌آورند. در عین حال، نرخ CPI فعلی، همچنان از هدف ۲٪ فدرال رزرو ایالات متحده اندکی بیشتر است. از این رو چشم انداز اقتصادی همچنان می‌تواند پیچیده‌ باشد. از سوی دیگر، به گزارش واچر گرو، روز گذشته 739 میلیارد دلار به بازار سهام ایالات متحده اضافه ‌شد و سهام تمامی شرکت‌ها به رنگ سبز (صعودی) در آمد.

قیمت بیت کوین نیز پس از اعلام تورم در آمریکا برای مدت کوتاهی به 34970 دلار رسید. در زمان نگارش این خبر، بیت کوین با 2.04% درصد کاهش طی 24 ساعت گذشته، در محدوده 35,905.22   معامله می‌شود.

آیا روند افزایش قیمت بیت کوین به پایان رسیده است؟

کاهش قیمت بیت کوین نشان‌دهنده احتیاط سرمایه‌گذاران و تریدرها قبل از انتشار داده‌های اقتصادی مهم است. اکنون که تورم ماه اکتبر کمتر از ماه سپتامبر اعلام شده است، احتمالا بانک مرکزی به افزایش نرخ بهره ادامه نخواهد داد. همانطور که گفتیم نرخ‌های بهره بالاتر بر بازار دارایی‌های پر نوسان مانند ارزهای دیجیتال تاثیر منفی می‌گذارد.

علاوه بر این، تصمیم کمیسیون بورس  آمریکا (SEC) در مورد تایید صندوق‌های قابل معامله بورسی (ETF) بیت کوین نیز یکی از محرک‌های مهم برای افزایش قیمت این ارز دیجیتال خواهد بود. انتظار می‌رود که تا ۱۷ نوامبر (۲۶ آبان) خبری در این خصوص منتشر شود.

منابع watcher.guru ، coindesk
برچسب‌ها

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.