بانک کاستودیا پلتفرمی برای نگهداری بیت کوین‌های مشتریان خود راه اندازی کرد

بانک کاستودیا پلتفرمی برای نگهداری بیت کوین‌های مشتریان خود راه اندازی کرد

بانک دوستدار ارزهای دیجیتال، کاستودیا (Custodia)، اخیرا اعلام کرده‌است که پلتفرمی برای نگهداری بیت کوین‌های مشتریان خود راه‌اندازی کرده‌است.

این پلتفرم تنها برای نگه‌داری بیت‌کوین‌های مشتریان راه‌اندازی شده‌است

این بانک مستقر در ایالت وایومینگ، در تاریخ 7 نوامبر اعلام کرد سرویس نگهداری و یا حضانت (custody) بیت کوین‌های مشتریانی مانند مشاوران سرمایه‌گذاری، مدیران صندوق‌ها و شرکت‌های خزانه‌داری را ارائه می‌دهد. طبق اطلاعیه این بانک، برای انجام چنین خدماتی، تاییدیه هیات بانکداری وایومینگ آمریکا را به دست آورده‌است. ضمن اعلام این خبر، بانک کاستودیا همچنین تاکید کرد که این پلتفرم جدید، خدمات وام را ارائه نخواهد داد و تنها برای نگه‌داری بیت‌کوین‌های مشتریان راه‌اندازی شده‌است. طبق گزارش‌ها، خدمات یکپارچه نگه‌داری بیت کوین و دلار آمریکا نیز در این پلتفرم امکان پذیر است.

در این بیانیه آمده است که سرویس حضانت بیت کوین این بانک بنا بر دلایل مختلفی از جمله راحتی کار با آن برای کاربران ایجاد شده‌است. اصولا سیستم‌های حضانتی برای ساده‌کردن عملیات کاربر و کاهش خطرات طراحی شده‌است. امنیت سیستم امانی (custody) به طور قابل توجهی آن از سیستم غیرامانی کمتر است. در سیستم غیر امانی یا غیر حضانتی کاربر خود مسئولیت ایمن نگه‌داشتن ارزهای دیجیتالش را برعهده دارد و باید کلید خصوصی یا عبارت بازیابی‌اش را شخصا نگهداری کند.

گفتنی است با وجود چالش‌های نظارتی این بانک، تأییدیه بانک کاستودیا از هیات بانکداری وایومینگ خبر خوبی محسوب می‌شود. بانک فدرال رزرو ایالات متحده در ژانویه 2023 درخواست بانک کاستودیا را برای عضویت اپلیکیشن این بانک در سیستم فدرال رزرو رد کرد.

در آن زمان فدرال رزرو اظهار داشت مدل تجاری کاستودیا متمرکز بر دارایی‌های دیجیتال است که جز سرمایه‌گذاری‌های پر ریسک محسوب می‌شود. فدرال رزرو عقیده داشت، در صورت بروز مشکل در حوزه ارزهای دیجیتال، بانک کاستودیا فاقد مدیریت ریسک خواهد بود. از نظر این بانک مرکزی نبود چهارچوب‌ قاونی مناسب علیه پولشویی و تامین مالی سازمان‌های تروریستی در کاستودیا از مهم‌ترین دلایل رد این بانک بوده‌است.

 

منبع
برچسب‌ها
بیت کوین

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.