کارولین الیسون: سم بنکمن فرید آرزو داشت رئیس جمهور ایالات متحده شود

کارولین الیسون: سم بنکمن فرید آرزو داشت رئیس جمهور ایالات متحده شود

به‌گفته کارولین الیسون، نامزد و شریک تجاری سابق سم بنکمن فرید، او آرزو داشت که رئیس جمهور ایالات متحده شود.

شهادت کارولین الیسون علیه مدیرعامل سابق FTX

الیسون در 10 اکتبر در دادگاه حاضر شد تا علیه بنکمن فرید شهادت دهد، طبق گزارش‌ها، مدیرعامل سابق FTX می‌خواست در آینده رئیس جمهور ایالات متحده شود. اظهارات وی در واقع مهری بر پایان روابط شخصی آنها بود. این دو تا نوامبر 2022 در سمت‌های مدیریتی FTX و الامدا ریسرچ همکاری داشتند.

کارولین الیسون می‌گوید وی در زمان حضورش در شرکت آلامدا ریسرچ تحت هدایت سم بنکمن فرید، مرتکب کلاهبرداری شده‌است. مدیرعامل سابق آلامدا مدعی است که بنکمن فرید از طریق راه‌اندازی سیستم‌هایی، 14 میلیارد دلار از صرافی FTX را بدون اینکه کسی بفهمد برداشته و به صندوق آلامدا ریسرچ واریز کرده‌است.

به‌گفته الیسون، بین 10 تا 20 میلیارد دلار از وجوه کاربران FTX از سال 2020 تا 2022 به آلامدا واریز شده‌است. بخشی از این پول برای “بازپرداخت وام‌ها، سرمایه‌گذاری‌ها و تبدیل سرمایه به استیبل کوین” استفاده شده‌است. او افزود که FTX هیچگاه خط اعتباری (تسهیلات اعتباری) آلامدا را برای سرمایه‌گذاران یا حسابرسان فاش نکرد.

طبق شهادت او، الیسون حقوق سالانه 200000 دلار و همچنین پاداشی معادل 20 میلیون دلار در سال 2021 از سم بنکمن فرید داشته‌است. قابل ذکر است گری ونگ، یکی از بنیانگذاران FTX و مدیر ارشد فناوری سابق این صرافی، از تاریخ 5 اکتبر به عنوان یکی از اولین شاهدان دادستان در جایگاه ایستاد و ادعا کرد که همراه با الیسون و مدیر مهندسی سابق، نیشاد سینگ، مرتکب جرم کلاهبرداری شده‌اند.

در زمان انتشار این خبر، وکلای بنکمن فرید، الیسون را مورد بازجویی متقابل قرار نداده‌اند. به نظر می‌رسد که استراتژی دفاعی آن‌ها انتقال بخشی از اتهامات سم بنکمن فرید به کارولین الیسون می‌باشد. به این معنی که الیسون به اختیار خود به سرمایه‌های صرافی FTX دست‌برده و از این رو مدیرعامل سابق FTX از تمامی اتهامات مبرا است.

منبع
برچسب‌ها

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.