گری اسکیل در پرونده خود علیه SEC برنده شد؛ یک پیروزی بزرگ برای ETFهای بیت کوین

گری اسکیل در پرونده خود علیه SEC برنده شد؛ یک پیروزی بزرگ برای ETFهای بیت کوین

شرکت مدیریت دارایی‌های دیجیتال، گری اسکیل اینوستمنت (Grayscale Investments)، در تلاش‌هایش برای تبدیل صندوق گری اسکیل بیت کوین تراست (Grayscale Bitcoin Trust) یا GBTC به یک صندوق قابل معامله بورسی (ETF) اسپات بیت کوین به پیروزی بزرگی در برابر کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) دست یافته‌است.

با حکم جدید دادگاه علیه SEC، راه برای سایر شرکت‌هایی که درخواست عرضه ETF بیت کوین داده‌اند هموارتر می‌شود

پیش از این، SEC درخواست گری اسکیل برای تبدیل GBTC به ETF اسپات بیت کوین را به این دلیل رد کرد که این محصولات “برای جلوگیری از اقدامات کلاهبردارانه و دستکاری بازار طراحی نشده‌اند.” گری اسکیل متعاقباً شکایت کرد و اکنون این تصمیم به حکم دادگاه لغو شده‌است.

قاضی نئومی رائو از دادگاه استیناف منطقه دی سی در یک حکم مهم اظهار داشت که:

«ردکردن پیشنهاد گری اسکیل خودسرانه و دمدمی مزاجانه بود و این کمیسیون در توضیح رفتار متفاوت خود با محصولات مشابه ناکام مانده‌است.»

پیش از این، قاضی رائو گفته‌بود SEC “هیچ توضیحی” در مورد اینکه چرا این شرکت کریپتو در اشتباه بوده‌است، ارائه نکرده‌است. با این حال، این حکم فهرست‌شدن ETF اسپات بیت کوین گری اسکیل را تضمین نمی‌کند.

باید اشاره داشت در 29 ژوئن 2022، SEC درخواست این شرکت برای تبدیل GBTC به ETF را رد کرد. روز بعد، تحلیلگر حقوقی ارشد گری اسکیل، وکیل کل سابق ایالات متحده، دونالد وریلی جونیور، دادخواستی را برای بررسی به دادگاه استیناف ایالات متحده برای منطقه کلمبیا ارائه کرد. در آن زمان، سونن‌شاین، مدیرعامل این شرکت، در بیانیه‌ای گفت که آن‌ها «عمیقاً ناامید» و «به شدت مخالف» تصمیم کمیسیون برای رد درخواستشان هستند.

گفتنی است گری اسکیل بیت کوین تراست با ارزش بازار 14 میلیارد دلار بزرگترین صندوق بیت کوینی است که در خارج از بورس معامله می‌شود. در اوایل سال جاری، سهام GBTC با تخفیفی نزدیک به 50 درصد نسبت به ارزش خالص دارایی به دلیل دعوای جاری شرکت با SEC و نگرانی‌های اعتباری در مورد شرکت مادر آن، دیجیتال کارنسی گروپ معامله می‌شد.

منبع cointelegraph.com

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.