کمیسیون بورس آمریکا مهلت تأیید ETF اسپات بیت کوین را تا سال 2024 به تعویق انداخت

SEC مهلت تأیید ETF اسپات بیت کوین را تا سال 2024 به تعویق انداخت

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC)، رگولاتور مالی که حرف آخر را در مورد عرضه یک صندوق قابل معامله بورسی (ETF) ارز دیجیتال را می‌زند، زمان اعلام نتیجه بررسی ETFهای مبتنی بر قیمت لحظه‌ای بیت کوین را تا سال ۲۰۲۴ تمدید کرد.

برخی از شرکت‌ها احتمالاً تا ماه مارس 2024 منتظر نتیجه بررسی ETF خود خواهند ماند

پرونده‌های ETF در حال حاضر توسط کمیسیون بورس آمریکا در حال بررسی است. طبق دستورالعمل‌های کمیسیون، تنظیم‌کننده فدرال این اختیار را دارد که درخواست‌های ETF را تا ۲۴۰ روز از اولین بایگانی در ثبت فدرال به تاخیر بیاندازد. با این حال، این کمیسیون هرگز پیشنهاد ETF اسپات بیت کوین (مبتنی بر قیمت لحظه‌ای) را از هیچ شرکتی در ایالات متحده تایید نکرده‌است.

با حداکثر فرصت 240 روزه در دسترس SEC، برخی از شرکت‌ها احتمالاً تا مارس 2024 منتظر بمانند تا تصمیمات مربوط به درخواست‌های عرضه ETF خود در جولای 2023 را دریافت کنند. به عنوان نمونه در ماه ژوئن، بزرگترین شرکت مدیریت دارایی جهان، بلک‌راک، درخواست خود را به مجموعه پرونده‌های ETF اسپات بیت کوین اضافه کرد. این کار باعث ایجاد علاقه مجدد در بین سرمایه‌گذاران داخل و خارج از فضای کریپتو شد.

یکی از چالش‌های روبرو برای اجازه SEC به عرضه یک ETF در آمریکا ممکن است ماهیت آن وسیله سرمایه‌گذاری باشد. ETFهای مرتبط با معاملات آتی بیت کوین درحال حاضر به افراد و شرکت‌ها امکان آن را می‌دهد تا بدون استفاده از یک صرافی در ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کنند. در حالی که یک ETF اسپات بیت کوین سرمایه‌گذاری مستقیم‌تری در یک ارز دیجیتال می‌دهد. این یعنی کاربر بیشتر در معرض ریسک‌ها و نوسانات قیمتی قرار می‌گیرد.

منبع cointelegraph.com

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.