دانمارک خطاب به ساکسو بنک: حق استفاده و نگه‌داری از ارزهای دیجیتال را ندارید

دانمارک خطاب به ساکسو بنک: حق استفاده و نگه‌داری از ارزهای دیجیتال را ندارید

رگولاتورهای مالی در دانمارک درحال بازرسی ارائه‌دهندگان خدمات ارزهای دیجیتال هستند و اعلام کردند که بانک‌های محلی مانند ساکسو بنک (Saxo bank) مجاز به نگهداری ارزهای دیجیتال برای محافظت در برابر ریسک‌های تجاری نیستند.

فعالیت ارز دیجیتال ساکسو بنک “خارج از حوزه تجاری قانونی موسسات مالی است”

بر همین اساس در 4 ژوئیه، سازمان ناظر مالی دانمارک (DFSA) رسماً به بانک سرمایه‌گذاری محلی ساکسو بنک دستور داد تا دارایی‌های خود در قالب ارزهای دیجیتال را بفروشد. با استناد به بخش 24 قانون تجارت مالی دانمارک، DFSA می‌گوید فعالیت ارز دیجیتال این بانک”خارج از حوزه تجاری قانونی موسسات مالی است”. به‌گفته این رگولاتور، ساکسو بنک به مشتریان خود این فرصت را می‌دهد تا از طریق پلتفرم خود، تعدادی از محصولات ارز دیجیتال را مبادله کنند. سازمان ناظر مالی دانمارک خاطرنشان کرد: «این شرکت همچنین چندین صندوق قابل معامله بورسی کریپتو و چندین اوراق قابل معامله بورسی کریپتو ارائه می‌دهد. همچنین افزود که «امکان سفته‌بازی در ارزهای دیجیتال وجود دارد».

این سازمان قانون‌گذار دانمارکی نوشت، علاوه بر این، ساکسو بنک در پورتفوی خود ارز دیجیتال هم نگه‌داری می‌کند. این بانک از کریپتو به عنوان پوششی برای جبران ریسک‌های تجاری خود استفاده می‌کند. در آخر DFSA با استناد به پیوست 1 قانون تجارت مالی گفت که به نظر نمی‌رسد تجارت دارایی‌های دیجیتال تحت پوشش حوزه تجاری قانونی مؤسسات مالی در دانمارک باشد.

در این اطلاعیه، DFSA همچنین به مقررات بازارهای اروپا در مورد دارایی‌های دیجیتال معروف به میکا (MiCA) اشاره کرد. این رگولاتور خاطرنشان کرد که مقررات MiCA به طور کامل از دسامبر 2024 اجرایی می‌شود. “بنابراین این حوزه فعلاً قانون‌گذاری‌نشده باقی مانده‌است.”

منبع cointelegraph.com

برچسب‌ها

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.