160 مدیر ارشد فناوری در اعتراض به مقررات هوش مصنوعی اتحادیه اروپا نامه‌ای سرگشاده امضا کردند

160 مدیر ارشد فناوری در اعتراض به مقررات هوش مصنوعی اتحادیه اروپا نامه‌ای سرگشاده امضا کردند

مدیران 160 شرکت برتر فناوری به لایحه هوش مصنوعی اتحادیه اروپا معترض شده و طی یک نامه‌ سرگشاده درباره پیامدهای مقررات سختگیرانه آن‌ها هشدار دادند.

مقررات سختگیرانه صنعت هوش مصنوعی را دچار مشکل می‌کند

مدیران کمپانی‌هایی مانند رنو، متا، شرکت مخابراتی اسپانیایی سلنکس (Cellnex) و بانک سرمایه‌گذاری آلمانی برنبرگ، به قانون پیشنهادی هوش مصنوعی اتحادیه اروپا اعتراسض کردند. آن‌ها می‌گویند این قانون می‌تواند رقابت را بین شرکت‌های مربوطه از بین ببرد و و خلاقیت آن‌ها را نابود سازد. در این نامه سرگشاده هشدار داده‌شده است انطباق با مقررات سنگین اتحادیه اروپا هزینه‌های بالایی برای شرکت‌های هوش مصنوعی مولد در بر خواهد داشت. این قوانین در صورت تصویب منجر به ممنوعیت برخی از خدمات و محصولات هوش مصنوعی نیز خواهند شد. برای مثال تکنولوژی‌های احرازهویت بیومتریک، تشخیص احساسات، تشخیص چهره از روی ویدئو مواردی هستند که توسط این لایحه قانونی از صحنه حذف می‌شوند.

قبل از اینکه این لایحه واقعاً به قانون تبدیل شود، اعضای پارلمان مذاکراتی برای نهایی کردن جزئیات قانونی آن انجام خواهند داد. این نامه سرگشاده در واقع فرصتی است تا از قانونگذاران برای قوانین آزادانه درخواست شود.

 

منبع cointelegraph

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.