بلومبرگ: آمازون 100 میلیون دلار در یک مرکز هوش مصنوعی سرمایه‌گذاریی می‌کند

بلومبرگ: آمازون 100 میلیون دلار در یک مرکز هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری می‌کند

واحد ابری شرکت آمازون که با نام AWS شناخته می‌شود، در حال سرمایه‌گذاری 100 میلیون دلاری برای رقابت با مایکروسافت و گوگل در بازار هوش مصنوعی است.

مرکز نوآوری هوش مصنوعی آمازون

به گزارش بلومبرگ، مرکز نوآوری AWS Generative AI متخصصان آمازون در زمینه هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی را با مشتریانی که به دنبال ساخت برنامه‌های کاربردی بر اساس آخرین فناوری‌ها هستند، مرتبط خواهد کرد. در هوش مصنوعی مولد، الگوریتم‌ها برای ایجاد محتوای جدید مانند اصوات، کدها، تصاویر، متون، شبیه‌سازی‌ها و ویدئوها استفاده می‌شوند. آمازون اعلام کرد که های‌اسپات (Highspot)، تولیو (Twilio)، ریانیر (Ryanair) و لانلی پلنت (Lonely Planet) جزو اولین کاربران مرکز نوآوری مذکور خواهند بود. در مرکز جدید، این شرکت انتظار دارد همراه با افزایش رقابت در بازار زیرساخت ابری، خدمات ابری بیشتری ارائه‌دهد.

تجزیه و تحلیل اخیر گروه تحقیقاتی سینرژی با مقایسه بزرگترین ارائه‌دهندگان خدمات ابری نشان می‌دهد که هزینه‌های سازمانی برای راه‌کارهای ابری در سه ماهه اول سال 2023 به 63 میلیارد دلار در سراسر جهان رسیده‌است. این رقم 20 درصد بیشتر از سه ماهه مشابه در سال گذشته است. در این بین مایکروسافت و گوگل قوی‌ترین نرخ رشد سال به سال را داشتند. همچنین به ترتیب 23 و 10 درصد از سهم بازار جهانی را به دست آوردند.

مدیرعامل AWS، آدام سلیپسکی در نشست فناوری بلومبرگ اشاره‌داشت: «ما کارشناسان داخلی خود را به‌صورت رایگان در خدمت تعداد زیادی از مشتریان AWS گذاشته‌ایم. همچنین به آن‌ها کمک می‌کنیم تا با سرعت بسیار بیشتری با هوش مصنوعی تعامل داشته باشند.»

منبع cointelegraph.com

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.