اولین جلسه دادگاه پرونده کینگ مانی برگزار شد؛ ۱۰۷ میلیون یورو از مالباختگان ربوده شده‌است

اولین جلسه دادگاه پرونده کینگ مانی برگزار شد؛ ۱۰۷ میلیون یورو از مالباختگان ربوده شده‌است

دادگاه رسیدگی به پرونده کلاهبرداری اردیجیتال کینگ مانی، روز گذشته در دو نوبت صبح و عصر با حضور متهمان، جمعی از شکات و وکلای آن‌ها برگزار شد.

به‌گفته قاضی دادگاه، جواد غیاثی، در این جلسه، متهم ردیف اول، فریدون قربانیان مشهدی، متهم ردیف دوم سیده شهره موسوی، متهم ردیف پنجم شیدا قربانیان مشهدی و وکلای آن‌ها در دادگاه حاضر بودند. ۲ متهم خانم این پرونده نیز از زندان به دادگاه اعزام شده‌بودند. وی افزود: متهمان فرشید و فرنوش قربانیان مشهدی، سید محمدرضا مشکوه رضوی، مسعود قربانی و معصومه ابراهیمی متواری‌اند. از این رو برای این افراد کیفرخواست غیابی صادر شده‌است.

متهمانبا مشارکت درکلاهبرداری شبکه‌ای منجر به اخلال در نظام اقتصادی کشور شدند

نماینده دادستان با حضور در جایگاه به قرائت کیفرخواست پرداخت و گفت: متهمان، با مشارکت درکلاهبرداری شبکه‌ای منجر به اخلال در نظام اقتصادی کشور از طریق ایجاد ارزدیجیتال جعلی به اسم کینگ مانی و توزیع آن بین مردم (شکات پرونده) شدند. آن‌ها همچنین با ارائه کارت فاقد اعتبار (بوست کارت) و اخذ حداقل ۲۰۰ یورو جهت دریافت این کارت جعلی جهت خرید از فروشگاه‌های مورد ادعا که وجود خارجی جهت عرضه کالا را ندارد پرونده خود را سنگین‌تر کرده‌اند.

طبق نظریه تکمیلی هیات کارشناسان در رشته فناوری اطلاعات و جرایم رایانه‌ای، مبلغ 107 میلیون یورو از شکات توسط متهمین برده‌شده‌ است.

نماینده دادستان اظهار کرد: شرکت بادران و صرافی جعلی یوتی بایت کاملا با هم مرتبط و همسو فعالیت می‌کنند. صرافی جعلی یوتی بایت که ارزدیجیتال جعلی کینگ مانی را تبدیل می‌کند کاملا زاییده و به وجودآمده توسط شرکت بادران گستران به مسئولیت متهمین ردیف اول و دوم بوده‌است.

نماینده دادستان بیان کرد: در حال حاضر اموال متهمین شناسایی و اقدامات لازم انجام شده‌است. اموال متهمان توقیف است. بنابراین این موضوع که شکات بتوانند به مال خود برسند وجود دارد.

جلسه اول دادگاه در دو نوبت صبح و عصر برگزار و حدود ۵ ساعت به طول انجامید. درپایان قاضی غیاثی اعلام کرد زمان جلسه بعدی متعاقبا اطلاع رسانی می‌شود.

منبع isna

برچسب‌ها
کینگ مانی

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.