اف بی آی: 2.5 میلیارد دلار از طریق کلاهبرداری‌های سرمایه‌گذاری کریپتو از شهروندان آمریکایی طی سال 2022 به سرقت رفت

اف بی آی: 2.5 میلیارد دلار از طریق کلاهبرداری‌های سرمایه‌گذاری کریپتو از شهروندان آمریکایی طی سال 2022 به سرقت رفت

اداره تحقیقات فدرال ایالات متحده یا همان اف بی آی می‌گوید آمریکایی‌ها سال میلادی گذشته بیش از 10 میلیارد دلار به دلیل کلاهبرداری‌های آنلاین از دست دادند که کلاهبرداری‌های سرمایه گذاری در حوزه کریپتو 2.57 میلیارد دلار از این مبلغ را تشکیل می‌دادند.

علیرغم سال نزولی برای صنعت ارزهای دیجیتال، سال 2022 برای مجرمان مثمر ثمر بود. آن‌ها با استفاده از طرح های سرمایه گذاری مربوط به بیت کوین و سایر دارایی‌های دیجیتال، نزدیک به 2.6 میلیارد دلار از کاربران آمریکایی سرقت کردند. در مقابل، چنین کلاهبرداری‌هایی در سال 2021 فقط 907 میلیون دلار برای آن‌ها سود به همراه داشت. اف بی آی می‌گوید بیشترین گروه هدف، افراد 30 تا 49 ساله هستند. مطالعات قبلی نشان داده‌است که چنین افرادی در زمینه ارزهای دیجیتال بسیار فعال هستند، در حالی که سرمایه‌گذاران مسن‌تر هنوز این طبقه دارایی را پذیرفته‌اند. این سازمان متداول‌ترین روش‌ حمله کلاهبرداران کریپتو به قربانیان را تشریح کرد. کلاهبرداران اغلب افراد را فریب می‌دهند تا کیف پول خود را به یک برنامه تأمین نقدینگی تقلبی در ماینینگ اثبات سهام متصل کنند. به این ترتیب ارزهای دیجیتال آن‌ها را سرقت می‌کنند.

جعل هویت افراد مشهور نیز یک روش محبوب است. افراد مجرم ویدئویی از یک طرح سرمایه‌گذاری را پخش می‌کنند و چهره یک فرد مشهور را در آن پست می‌کنند تا پروژه خود را قانونی جلوه دهند. نیازی به‌گفتن نیست که سلبریتی‌ها اجازه استفاده از تصویرشان در این آگهی را نداده‌اند. اما این افراد فریب‌خورده هستند که نهایتاً سرمایه خود را در این طرح‌ها از دست می‌دهند.

 

منبع cryptopotato.com

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.