بنیانگذاران فورسیج بیش از 340 میلیون دلار سرمایه کاربران را به سرقت بردند

بنیانگذاران فورسیج بیش از 340 میلیون دلار سرمایه کاربران را به سرقت بردند

بنیان‌گذاران فورسیج (Forsage)، یک پلتفرم غیرمتمرکز سرمایه‌گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال، توسط هیئت منصفه فدرال متهم به کلاه‌برداری شدند.

به‌گفته وزارت دادگستری ایالات متحده، چهار بنیانگذار روسی این پلتفرم، به دلیل‌داشتن نقش کلیدی در کلاه‌برداری 340  میلیون دلاری یک طرح پانزی به عنوان متهم شناخته‌شده‌اند و  در صورت محکومیت ممکن است با ۲۰ سال زندان مواجه‌شوند. فورسیج خود را به عنوان یک پلتفرم مالی غیرمتمرکز (DeFi) کم ریسک بر روی بلاکچین اتریوم معرفی کرده‌بود. پلتفرمی که ظاهراً به کاربران وعده میداد در بلند مدت میتوانند برای خود درآمدی غیرفعال ایجاد کنند. به‌گفته وزارت دادگستری، بیش از ۸۰ درصد از سرمایه‌گذاران فورسیج کم‌تر از آنچه که سرمایه‌گذاری کرده‌بودند، اتریوم دریافت کرده‌اند. بیش از ۵۰ درصد آن‌ها نیز هرگز اتریوم دریافت نکرده‌اند. علاوه بر این، سودهای دریافتی از سرمایه کاربران جدید به کاربران قدیمی‌تر داده‌می‌شده است که این خود نشان‌دهنده سیستم هرمی این پلتفرم است.

وزارت دادگستری اعلام کرد دستگیری بنیان‌گذاران فورسیج زمان‌بر خواهد بود چرا که شهروند خارجی محسوب می‌شوند، اما با همکاری سازمان‌های قانونی جهانی این امر امکان پذیر است.

منبع cointelegraph

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.