فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را ۰.۲۵٪ افزایش داد

فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را ۰.۲۵٪ افزایش داد

جلسه کمیته بازار آزاد فدرال فدرال (FOMC) در یکم فوریه برگذار شد. در این جلسه بیش از 99% حضار با افزایش نرخ بهره موافقت کرده و فدرال رزرو نرخ بهره آمریکا را 0.25 درصد افزایش داد.

این افزایش در حالی اعلام می‌شود که مقامات فدرال رزرو به دنبال کاهش نرخ تورم به 2 درصد هستند. با افزایش 0.25 درصدی، نرخ بهره آمریکا اکنون به 4.75% رسیده است.  بازار ارزهای دیجیتال در ساعات منتهی به بیانیه فدرال رزرو نوسانات بالایی را تجربه کرد. علاوه بر این، شاخص دلار آمریکا (DXY) نیز نسبت به روز گذشته با 0.31% افت مواجه شد. بر اساس داده‌های سایت کوین گیپ (CoinGape)، قیمت بیت کوین (BTC) به 23037 دلار رسید و پس از گذشت 24 ساعت 0.63 درصد کاهش یافت. در تاریخ 2 فوریه این ارز دیجیتال از خود واکنش صعودی نشان داد و به 23875 دلار رسید.

به گزارش ایرانیتال و به نقل از کوین تلگراف؛ تحلیلگران بازار احتمال افزایش نرخ بهره را پیش از اعلام نهایی می‌دادند. در ابعاد گسترده تر، تصمیم افزایش 25 واحدی همراه با انتظارات بازار نه تنها نشان دهنده فضای صعودی است، بلکه بازخوردی مثبت برای سرمایه‌گذاران در بر دارد.

باید اشاره داشت روند آهسته افزایش نرخ بهره اساسا به معنای نقدینگی بیشتر در اقتصاد و در نتیجه، وجود پول بیشتر برای سرمایه‌گذاری است. با این حال، رشد تورم در آمریکا و افزایش هزینه‌های زندگی همچنان نگران کننده است.

منبع coingape

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.