اداره وسایل نقلیه موتوری کالیفرنیا سیستم انتقال سند را با کمک بلاکچین تزوس راه‌اندازی می‌کند

دپارتمان وسایل نقلیه موتوری کالیفرنیا در حال آزمایش دیجیتالی‌کردن کارت‌های ماشین و انتقال سند از طریق بلاکچین خصوصی تزوس (Tezos) است.

این حرکت بخشی از همکاری بین کالیفرنیا و شرکت نرم‌افزاری بلاکچین آکس‌هد آلفا (Oxhead Alpha) است که به واسطه آن آکس‌هد آلفا یک شبکه آزمایشی خصوصی بر روی بلاکچین تزوس ایجاد خواهد کرد. این شبکه که شدو لجر (shadow ledger) نام دارد در واقع یک نسخه مبتنی بر بلاکچین از پایگاه‌داده فعلی این اداره‌است. آجی گوپتا، مدیر ارشد دیجیتال اداره وسایل نقلیه موتوری کالیفرنیا در 26 ژانویه به فورچون گفت که این آژانس به دنبال آن است که شدو لجر را طی سه ماه آینده تکمیل کند. به دنبال آن، این دپارتمان به دنبال راه‌اندازی اپلیکیشن‌هایی مانند کیف پول‌های دیجیتال برای نگهداری و انتقال سندهای خودرویی است که به شکل NFT درآمده‌اند.

اندرو اسمیت، مدیرعامل آکس‌هد آلفا، بیان کرد که این طرح بلاکچینی کالیفرنیا، طیف وسیعی از موارد استفاده را برای آن‌ها به ویژه در مورد مدرن‌سازی سیستم‌های کاغذی فعلی آن، ارائه می‌کند. همچنین به عقیده او امکان کلاهبرداری در خریدوفروش خودروها و پنهان سازی اطلاعات مهم در مورد وضعیت یک وسیله نقلیه با این روش جدید از بین خواهد رفت.

 

منبع cointelegraph.com

برچسب‌ها
بلاکچین

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.