کیف پول توسعه دهنده اصلی بیت کوین هک شد

کیف پول توسعه دهنده اصلی بیت کوین هک شد

به‌گفته یکی از توسعه دهندگان اصلی بیت کوین، لوک دشجر (Luke Dashjr)، در یک حمله هکری که درست قبل از سال جدید میلادی رخ داده‌است، تمام واحدهای بیت کوین خود را از دست داده‌است.

لوک دشجر در صفحه توییتر خود نوشت هکرها به کلید PGP (Pretty Good Privacy) او دسترسی پیدا کرده‌اند، PGP در حقیقت یک نرم افزار رمزگذاری شده‌است که به منظور ارائه حریم خصوصی، امنیت و تأیید هویت برای سیستم های ارتباطی آنلاین طراحی شده‌است. در این رشته توییت، او آدرس کیف پولی از آن بیت کوین‌ دزدیده‌شده را به اشتراک گذاشت اما شخصا فاش نکرد که در کل چه مقدار از بیت کوین او به‌ سرقت رفته‌است. آدرس کیف پول مورد نظر، چهار تراکنش بین ساعت 2:08 تا 2:16 بعد از ظهر به وقت محلی  در 31 دسامبر را نشان می‌دهد. یعنی مجموعاً 216.93 واحد بیت کوین به ارزش 3.6 میلیون دلار با قیمت‌های فعلی از این کیف پول خارج شده‌است. دشجر گفت که نمی‌داند هکرها چگونه به کلید او دسترسی پیدا کرده‌اند.

اودی ورتهایمر (Udi Wertheimer) یکی از حامیان معروف بیت کوین در واکنش به این اتفاق گفت اگر یکی از توسعه‌دهندگان اصلی بیت کوین نتوانسته از کلیدهای خصوصی کیف پول شخصی اش محافظت کند، از دیگران انتظار نمی‌رود این کار را به درستی انجام دهند. با این حال، این بدان معنا نیست که کیف پول شخصی بد است. اما کاربران نباید مستقیما کلیدهای خصوصی خود را مدیریت کنند.

در حالی که کارشناسان جامعه کریپتو حدس می زنند امنیت ضعیف ممکن است دلیل این خسارت مالی باشد، عده ای دیگر معتقدند اصلا هکی اتفاق نیافتاده و این کار صرفا برای فرار از مالیات صورت گرفته‌است.

منبع cointelegraph

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.