جک دورسی به دنبال جایگزینی یک پلتفرم غیرمتمرکز به جای توییتر است

جک دورسی به دنبال جایگزینی یک پلتفرم غیرمتمرکز به جای توییتر است

جک دورسی (Jack Dorsey)، مدیرعامل سابق پلتفرم توییتر، طی یک همکاری با ایلان ماسک مالک کنونی توییتر، ایده ترویج پلتفرم آزاد و بدون سانسور را برای رسانه‌های اجتماعی مطرح کرده است.

دورسی در صفحه توییتر خود از راه‌حل‌های کمک کننده برای مشکلات فعلی پلتفرم توییتر نوشت. او توضیح داد این راه حل‌ها شامل کمترشدن کنترل شرکت یا دولت روی محتوای کاربران، دادن‌ حق حذف پست فقط به نویسنده و تعدیل محتوا از طریق ایجاد حالت الگوریتمی است. به اعتقاد دورسی این سه اصل مذکور چه در زمان مدیریت او و چه در زمان مدیریت ایلان ماسک رعایت نمی‌شود. او خود را به خاطر عدم مبارزه برای اجرای این اصول در زمان مدیریت خود سرزنش کرد. دورسی همچنین خاطرنشان کرد بزرگ‌ترین اشتباه این بود که به جای ایجاد ابزارهایی که به کاربران توییتر اجازه می‌داد آن‌ها محتواهایشان را مدیریت کنند، بر ساخت ابزارهایی برای مدیریت آن‌ها اهتمام ورزیدند.

در سال 2021 دورسی از ساخت یک پلتفرم رسانه اجتماعی غیرمتمرکز به نام بلواسکای سوشال (Bluesky Social) خبر داد. در 18 اکتبر 2022 نیز، آخرین تحولات در مورد این پلتفرم را اعلام کرد. به‌گفته او با این پلتفرم، هیچ شرکت و نهادی وجود نخواهد داشت که بتواند تصمیم بگیرد چه کسی چه چیزی را منتشر کند.

منبع cointelegraph

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.