صندوق بین المللی پول: فضای کریپتو دیگر یک بازار جانبی نیست

صندوق بین المللی پول: فضای کریپتو دیگر یک بازار جانبی نیست

طبق‌گفته صندوق بین‌المللی پول (IMF) در چند سال گذشته شاهد این بوده‌ایم که دارایی‌های کریپتو از «محصولات جانبی» به سوی مقبولیت عمومی پیش رفته‌اند و این امر نیاز به مقررات جامع‌تری در این فضا را برانگیخته‌است.

در گزارش جدیدی که توسط صندوق بین‌المللی پول روز گذشته منتشر شد، آدیتیا ناراین، مدیر بخش بازارهای پولی و سرمایه صندوق بین‌المللی پول و مارینا مورتی، دستیار مدیر، گفتند که کریپتو از یک بازار جانبی به محصولاتی که برای سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر و ابزار پرداخت استفاده می‌شوند، تغییر کرده است. در این گزارش همچنین آمده‌است که شکست‌های اخیر عرضه‌کنندگان ارزهای دیجیتال، صرافی‌ها و صندوق‌های پوششش ریسک “انگیزه‌ای برای قانون‌گذاری این فضا است.” با این حال، به‌گفته ناراین و مورتی، استفاده از چارچوب‌های نظارتی برای دارایی‌های کریپتو یک نبرد دشوار است که تکامل سریع بازار، دشواری نظارت و عدم وجود مهارت‌های قابل اجرا بین تنظیم‌کننده‌ها ازجمله موانع بر سر راه آن است.

علاوه بر این، تحلیلگران این سازمان، رویکرد ناسازگار برای قانون‌گذاری ارزهای دیجیتال را در میان رگولاتورهای مختلف مطرح کرده‌اند و نیاز به وجود یک چارچوب نظارتی جهانی کریپتو را که هماهنگ، سازگار و جامع باشد امری حیاتی عنوان کردند.

 

منبع  cointelegraph.com

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.