بلومبرگ: سوئد تولید فولاد را به استخراج بیت کوین ترجیح می‌دهد

بلومبرگ: سوئد تولید فولاد را به استخراج بیت کوین ترجیح می‌دهد

خشایار فرمانبر، وزیر انرژی سوئد در مصاحبه‌ای به بلومبرگ گفت تأمین برق برای پروژه‌های اشتغال‌زا مانند کارخانه‌های فولاد مهم‌تر از ماینرهای بیت کوین است که از انرژی زیادی استفاده می‌کنند.

بلومبرگ در گزارشی که امروز منتشر شد به صحبت‌های اخیر فرمانبر اشاره کرد که گفت: “صادقانه بگوییم ما به انرژی و برق برای چیزهای مفیدتر از بیت کوین نیاز داریم.” استخراج‌کنندگان بیت کوین درواقع رایانه‌های پر مصرف هستند که به جای نیروی انسانی به برق ارزان قیمت متکی هستند. بلومبرگ گفت، دولت سوئد ماه گذشته از آژانس بین‌المللی انرژی درخواست کرد تا با تمرکز بر استخراج کریپتو، میزان انرژی مصرف‌شده در صنعا ارزهای دیجیتال را ردیابی کند. فرمانبر از بیان اینکه چه اقداماتی ممکن است برای مهار استخراج ارزهای دیجیتال انجام دهد خودداری کرد. با این حال، این گزارش می‌گوید که ممکن است ترتیب دسترسی کاربران جدید به شبکه برق را تغییر دهند تا آن‌هایی که اشتغال‌زا هستند از اولویت برخوردار شوند.

گفتنی است رگولاتور بازارهای سوئد در ماه نوامبر خواستار ممنوعیت استخراج ارزهای دیجیتال پرمصرف شد همچنین در ماه ژانویه اظهارنظر مشابهی توسط معاون سازمان بازارهای اوراق بهادار اروپا ارائه شد.

 

منبع  theblock.co

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.