بانک تسویه حساب‌های بین‌المللی: نقل و انتقال CBDCها از لحاظ عملی کاملا امکان‌پذیر است

بانک تسویه حساب‌های بین‌المللی: نقل و انتقال CBDC ها از لحاظ عملی کاملا امکان‌پذیر است

مرکز نوآوری بانک تسویه حساب‌های بین‌المللی (BIS) گزارشی را روز سه‌شنبه منتشر کرد که به بررسی چهار پروژه مربوط به استفاده عمده از ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) در بین کشورهای مختلف می‌پردازد.

طبق نتایج حاصل از این بررسی، پرداخت با CBDC در پروژه‌ها و کشورهای مختلف از نظر عملی کاملاً اجرا شدنی در دسترس است اما سیاست‌گذاری‌ها و چارچوب‌های قانونی هنوز امکان عملی شدن این پرداخت‌ها را نمی‌دهند. در این گزارش پروژه Jura شامل بانک‌های مرکزی سوئیس و فرانسه مورد بررسی قرار گرفت. همچنین پروژه Inthanon- LionRock2 و پروژه mBridge در حال انجام، شامل ارز بانک‌های مرکزی آسیایی و خاورمیانه، همچنین پروژه Dunbar، تلاش مشترک مقامات بانکی استرالیا، مالزی، سنگاپور و آفریقای جنوبی مورد بررسی قرار گرفتند. این پروژه‌ها تمامی حالت‌های ممکن پرداخت از جمله اینکه پرداخت‌کننده و گیرنده در کشورهای مختلف باشند و یا پلتفرم‌های یکسانی را استفاده کنند یا خیر را مورد بررسی قرار دادند.

تمامی پروژه‌ها با موفقیت امکان‌پذیری بالای انتقال CBDCها را نشان دادند. علاوه بر این مشخص شد که استفاده از قراردادهای هوشمند برای اجرای خودکار قوانین، هزینه‌های مربوط به نقل و انتقالات را کاهش می‌دهد.

 

منبع  cointelegraph.com

برچسب‌ها
CBDC

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.