بیل گیتس به جمع منتقدان NFTها پیوست

بیل گیتس به جمع منتقدان NFTها پیوست

مخالفان و منتقدین توکن‌های غیر مثلی (NFT) با پیوستن بیل گیتس، مدیرعامل و بنیان‌گذار شرکت مایکروسافت، به جمع خود اکنون متحد بسیار مهمی را به دست آورده‌اند.

این کارآفرین بزرگ که تا سال 2017 به‌عنوان ثروتمندترین فرد جهان شناخته می‌شد، از NFTها با عنوان نمونه بارزی از “نظریه احمق‌ بزرگتر” یاد کرد. بر اساس این نظریه یک شخص می‌تواند با خرید یک کالا، سهام، ارز یا غیره به میزان گران‌تر از ارزش واقعی آن، سود کند؛ به شرطی که بتواند آنچه خریده‌است را به قیمتی بالاتر به شخص دیگری بفروشد. بیل گیتس به طعنه می‌گوید افرادی که مبالغ هنگفتی را برای عکس‌های میمون‌ها خرج می‌کنند، می‌توانند دنیا را به مکانی بسیار بهتر تبدیل کنند. بدبینی گیتس به NFTها با توجه به اینکه او مدت زیادی از منتقدان ارزهای دیجیتال بوده جای تعجبی ندارد. در حالی که NFTها مورد تایید افراد مشهور زیادی قرار گرفته‌اند، در این بین برخی از شخصیت‌های برجسته تصمیم بر محکوم‌کردن آن‌ها گرفتند. به‌عنوان مثال، کیانو ریوز، بازیگر کانادایی، پرداخت هزاران دلار برای آثاری هنری که به راحتی قابل بازتولید هستند را خنده‌دار می‌داند.

باید اشاره داشت که تب‌وتاب خرید این توکن‌ها پس از اصلاحات اخیر بازار به طور قابل توجهی فروکش کرده است. به طوری که قیمت کف برای اکثر مجموعه‌ها در عرض دو ماه تقریباً 80 درصد کاهش یافته‌است.

 

منبع  u.today

برچسب‌ها
NFTها

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.