وزارت اطلاعات ۹ هزار حساب بانکی غیر مجاز ارزی و ارز دیجیتال را مسدود کرد

وزارت اطلاعات ۹ هزار حساب بانکی غیر مجاز ارزی و ارز دیجیتال را مسدود کرد

وزارت اطلاعات اعلام کرد که با رصد شبکه دلالان غیرمجاز ارزی، معاملات پنهان و مشکوک ارزی و ارز دیجیتال در کشور، حساب‌های بانکی ۵۴۵ نفر از عوامل غیرمجاز ارزی شناسایی و مسدود شدند.

و به نقل از اداره کل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت اطلاعات، با رصد و رهگیری‌های اطلاعاتی این وزارتخانه، با همکاری بانک مرکزی و با دستور مقام قضائی، حساب‌های بانکی ۵۴۵ نفر از عوامل غیرمجاز ارزی در سطح کشور مسدود شد. در این اطلاعیه‌ای آمده که با اجرای طرح برخورد با عوامل داد و ستد غیرمجاز ارزی، تاکنون ۹۲۱۹ فقره حساب بانکی با گردش بیش از ۶۰۰ هزار میلیارد ریال بسته شده است. وزارت اطلاعات با تاکید بر نظارت دقیق و مستمر فعالیت‌های غیرقانونی ارزی و غیرمجاز دارایی‌های دییجیتال، به مردم ایران اطمینان داد که با عاملین التهاب در بازار ارز برخورد خواهد کرد.

همچنین اعلام کرد که همزمان و همراه با اجرای کامل اقدام ملی مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها، اجازه سوء‌استفاده از فضای معاملات غیرقانونی را نخواهد داد و از هیچ تلاشی برای حفظ آرامش و ثبات بازارهای مرتبط با معیشت مردم دریغ نخواهد کرد.

جالب است بدانید که در قسمتی از نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۲، دکتر اشتریان در پاسخ به سوال یکی از حضار مبنی بر بسته شدن یکباره حساب‌های کاستدی افراد در صرافی‌های ارز دیجیتال توسط نهادهای دولتی گفت که فکر نمی‌کند این اتفاق بدون اطلاع قبلی رخ دهد.

منبع: imna

لینک مطلب:

کپی شد

مطالب پر بازدید

.