اوکراین پذیرش بیت‌کوین، اتریوم، تتر را به عنوان کمک‌های ‌مالی به مردم این کشور آغاز کرده است

پس از گذشت کمتر از یک هفته از آغاز جنگ روسیه علیه اوکراین، مقامات دولتی اوکراین برای جمع‌آوری بودجه به منظور حمایت از نظامیان و غیرنظامیان این کشور، از جامعه ارزهای دیجیتال درخواست کمک مالی کرده‌است.

اکنون اوکراین پذیرش بیت‌کوین، اتریوم و تتر را به عنوان کمک مالی آغاز کرده است. با تهدید روسیه به تصرف شهر کیف، پایتخت اوکراین، دولت اوکراین از سازمان‌های بین المللی متعددی برای غلبه بر این تهدید قریب الوقوع کمک خواست. با این حال، حساب رسمی توییتر اوکراین از جامعه‌ ارزهای دیجیتال درخواست کمک کرد. علاوه بر این، میخائیلو فدوروف (Mykhailo Fedorov)، معاون نخست‌وزیر اوکراین نیز سه آدرس کیف پول دیجیتالی را به اشتراک گذاشت تا مردم کمک‌های خود را به این سه آدرس واریز کنند. افراد برجسته جامعه کریپتو از جمله ویتالیک بوترین، در ابتدا به آدرس‌های به اشتراک گذاشته شده مشکوک بودند، ولی دیپلمات آمریکایی به نام تومیکا تیلکان (Tomicah Tillemann) از طرف سفیر اوکراین، الکساندر شربا (Olexander Scherba) این ابهامات را از بین برد و گفت اتریوم و بیت کوین هردو آدرس شبکه‌های خود بوده و تتر نیز بر روی شبکه ترون (trc20) قرار دارد.

همچنین ویتالیک بوترین در یک پیام توییتری یک لینک مربوط به یک سازمان خودگران غیرمتمرکز به اشتراک گذاشت و آن را فرصتی برای کمک به مردم اوکراین معرفی کرد. این سازمان به نام اوکراین‌دائو (UkraineDAO) به رهبری نادیا تولوکونیکوا (Nadya Tolokonnikova) راه‌اندازی شده است. همچنین لازم به ذکر است که صرافی اف‌تی‌ایکس (FTX) اولین صرافی ارز دیجیتالی بود که برای کمک به مردم اوکراین پیش قدم شد. سام بنکمن‌فرید (Sam Bankman-Fried) مدیرعامل این صرافی روز پنج شنبه هفته گذشته اعلام کرد که به هر کاربر اوکراینی در این صرافی ۲۵ دلار اهدا می‌کند.

از تاثیر مستقیم این جنگ بر روی شهروندان اوکراینی می‌توان گفت که مردم دسترسی خود را به پس‌انداز‌های فیات و کارت‌های اعتباری خود از دست داده‌اند و تنها افرادی که در کیف‌پول خود ارز دیجیتال دارند، وضعیت تقریباً بهتری نسبت به سایر افراد دارند. به گزارش سازمان ملل متحدد، متاسفانه تاکنون بیش از ۱۵۰ هزار اوکراینی آواره شده‌اند.

منبع: cointelegraph

 

برچسب‌ها

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.