یکصدا شدن دولت هند و بانک مرکزی این کشور در مورد ارزهای دیجیتال

به گفته نیرمالا سیتهارامان(Nirmala Sitharaman ) وزیر اقتصاد هند، بانک مرکزی این کشور و دولت در خصوص ارزهای دیجیتال و قوانین آن ، به صورت واحد تصمیم خواهند گرفت.این موضوع توسط وزیر اقتصاد هند در طی کنفراس خبری امروز مطرح شد.

به گفته خانم سیتهارامان رایزنی در حوزه قانون گذاری ارزهای دیجیتال و پذیرش آنها بین دولت وبانک مرکزی درجریان است.

 شاکتیکانتا داس(Shaktikanta Das) رئیس بانک مرکزی نیز در این نشست خبری حضور داشت.این درحالی است که رئیس بانک مرکزی هند هفته گذشته اعلام کرده بود ارزهای دیجیتال از ارزش خاصی ندارند و مطمئن نیست که دولت و بانک مرکزی در این مورد به توافقی برسند.گفتنی است که وظیفه ایجاد ارز دیجیتال ملی هند به بانک مرکزی واگذار شده است.

پیشتر وزیر اقتصاد هند اعلام کرده بود که قصد دارد ارزهای دیجیتال را در کشور هند ممنوع کند و به بانک مرکزی دستور داد که محدودیت هایی را برای ارزهای دیجیتال در این کشور در نظر بگیرد.

در تاریخ 1 فوریه دولت هند اعلام کرد که 30 درصد مالیات برای درآمد های دیجیتال وضع خواهد کرد تا از آن در حوزه قانون گذاری ارزهای دیجیتال استفاده شود.

علیرغم مخالفت های فراوان دولت هند و اقدامات و گفته های ضد و نقیض مقامات دولتی،وضعیت قانون گذاری در این کشور در ابهامی عمیق فرو رفته است.پذیرش ارزهای دیجیتال توسط عموم جامعه هند بسیار بالاست و این روزنه ای است که دولت هند برای پذیرش و قانون گذاری این حوزه گامی مثبت بردارد .

منبع:forkast.news

 

برچسب‌ها

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.