عامل طرح کلاهبرداری ۴۱ میلیون دلاری ارزهای دیجیتال شناسایی شد

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) اعلام کرد که یک شهروند استرالیایی به نام کریگ اسپرول (Sproule) و دو شرکت تحت مدیریت وی به نام کرود مشین (Crowd Machine) و متاوین (Metavine) به دلیل اختلاس ۴۱ میلیون دلاری متهم کرده است.

این کمیسیون ادعا می‌کند که کریگ اسپرول و این دو شرکت، اظهارات نادرست و گمراه‌کننده‌ای را در رابطه با پیشنهاد و فروش اوراق بهادار دیجیتال ثبت‌نشده بیان کردند. SEC توضیح می‌دهد، اسپرول که خود را در شبکه‌های اجتماعی ” مرد پشت پرده ماشین‌ها” معرفی می‌کند، ادعا کرده است که در سال ۲۰۱۸ و در عرضهٔ اولیه توکن کرود مشین کامپیوت (CMCT)، ۴۰.۷ میلیون دلار جمع آوری کرده است. همچنین کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا در ادامه می‌گوید که اسپرول بیش از ۵.۸ میلیون دلار از درآمد حاصل از عرضه اولیه توکن‌ها را برای استخراج طلا از معادن افریقای جنوبی استفاده کرده است و این خلاف اهداف و وعده‌های وی به سرمایه گذاران می‌باشد. گفتنی است که اسپرول و کرود مشین، پیشنهادات و فروش توکن‌های CMCT خود را ثبت نکرده و علاوه بر این، آن‌ها آگاهانه و بدون رضایت سرمایه‌گذاران این توکن‌ها را فروخته‌اند.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار، اسپرول و کرود مشین را به دلیل نقض قوانین ضد کلاهبرداری و  مقررات ثبت اوراق بهادار فدرال متهم کرده است. جالب است بدانید که این دو بدون اعتراف یا رد اتهامات با آن موافقت کرده‌اند.

منبع: bitcoin

برچسب‌ها

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.