نخستین رندرهای خودروی اپل با الهام از پتنت‌های رسمی منتشر شد

شرکت بریتانیایی لیزینگ خودرو به نام واناراما (Vanarama) با الهام گرفتن از آیفون، مک‌بوک و سایر محصولات اپل و ترکیب آن‌ها با پتنت‌های واقعی این شرکت، تصاویر مفهومی جالبی را ایجاد کرده است که می‌تواند به طراحی وسیله نقلیهٔ شایع‌شده اپل بسیار نزدیک باشد.

با توجه به اینکه اپل در مورد برنامه‌های خودروهای خودران برقی خود بسیار مصمم صحبت می‌کند، این کانسپت البته کاملاً حدس و گمان است، اما واناراما می‌گوید که مدل شاسی بلند کوپه را بر اساس “پتنت های واقعی ثبت شده توسط اپل” ساخته است. رندرهای واناراما دارای چندین ویژگی بر اساس پتنت‌های اپل هستند، مانند نحوه چرخش کامل صندلی‌ها برای تبدیل فضای داخلی به اتاق نشیمن و طراحی بدون ستون که دسترسی را آسانتر می‌کند. افزون‌براین، شیوه متفاوت باز شدن درها به‌منظور انعطاف‌پذیری بیشتر برای جابه‌جایی و بارگیری مسافران، پنجره‌های بزرگ برای افزایش گستره دید، دستیار صوتی سیری تعبیه‌شده در میل فرمان و داشبورد و صفحه ناوبری کاملا یکپارچه نیز از پتنت‌ها وام گرفته شده است. دستگیره‌های درهای جمع‌شونده بسیار شبیه دکمه‌های آیفون هستند و جلوپنجره مشبک الهام‌گرفته از دریچه‌های دایره‌ای مک پرو، با لوگوی درخشان از نسل‌های قبلی مک‌بوک است.

به طور کلی باید به این نکته توجه داشت که اپل هر هفته اختراعات بی‌شماری ثبت می‌کند. ثبت اختراع می‌تواند نشان‌دهنده‌ٔ موضوعات دلخواه واحد تحقیق ‌‌و‌‌ توسعه شرکت‌ها باشد؛ اما تضمین‌کننده‌ٔ ارائه‌ٔ آن در محصول یا خدمات آینده به‌حساب نمی‌آید. بااین‌حال، شواهد و گزارش‌های متعددی وجود دارد که قاطعانه نشان می‌دهد که اپل در حال توسعه خودرو خودران است.

 

منبع  macrumors.com

برچسب‌ها

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.